اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی خبر داد

اجرای هزار کیلومتر خطوط ریلی جدید در سال جاری

خبرگزاری فارس: قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی گفت: امسال یک‌هزار کیلومتر خطوط ریلی جدید در سطح کشور اجرا می‌شود.

اجرای هزار کیلومتر خطوط ریلی جدید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر طالب زارع صبح امروز در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: در بحث هدف‎گذاری برای برنامه پنجم احداث حداقل چهار هزار کیلومتر خطوط ریلی جدید پیش‌بینی شده است که امسال حدود هزار کیلومتر آن اجرا می‎شود.

وی با اشاره به احداث خطوط ریلی دوم در کشور افزود: پیش‌بینی شده است حدود هزار و 500 کیلومتر خطوط دوم در کنار خطوط فعلی احداث شود که سال گذشته حدود 300 کیلومتر اجرا شده است.

زارع ادامه داد: امسال نیز برنامه داریم که از محل منابع عمومی و فروش اوراق مشارکت هزار و 200 کیلومتر دیگر اجرا کنیم که این خطوط عمدتا در محور جنوب از سمت استان هرمزگان تا اصفهان است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که به لحاظ کمی در باب نقش ریلی در کشور هدف‎گذاری شده است، جابه‌جایی بار و مسافر در سند چشم‎انداز توسعه است که بر اساس این سند سهم جابجایی بار از 10 درصد فعلی که 33 میلیون تن است باید در انتهای چشم‎انداز به 30 درصد افزایش یابد.

زارع بیان کرد: در بخش جابجایی مسافر نیز باید از 11 درصد فعلی که 29 میلیون نفر است به 18 درصد یعنی 52 میلیون نفر افزایش یابد و این هدف در برنامه پنجم توسعه نیز با میانگین رشد سالانه هشت درصد پیش‌بینی شده است.

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه شبکه ریلی منافع اجتماعی زیادی برای کشور دارد گفت: ماحصل صرفه‎جویی از عملکرد ریلی 2 هزار و 200 میلیارد ریال است.

زارع افزود: سهم حمل و نقل ریلی از یارانه‎ها کمتر از نیم درصد است و این بخش کمترین فشار را در این زمینه به کشور وارد می‎کند به طوری که میزان مصرف سوخت در این شبکه کمتر از یک ششم است.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات در بخش راه آهن و محدودیت منابع عمومی، مردم استقبال خوبی از فروش اوراق مشارکت کنند تا از این رهگذر اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‎ها در کشور تامین شود.

زارع اظهار داشت: ناوگان ریلی در مقایسه با ناوگان جاده‎ای بسیار ایمن‎تر است، ضمن اینکه از نظر اجتماعی و اقتصادی منافع زیادی نیز برای مردم و کشور دارد.

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی گفت: امیدواریم با مشارکت گسترده مردم بتوانیم پروژه‎ها را از جمله پروژه راه آهن بوشهر در موعد مقرر به بهره‎برداری برسانیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول