اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد

افزایش 50 کیلومتری خطوط ریلی در بندر شهید رجایی

خبرگزاری فارس: مشاور مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در امور بین‌الملل از افزایش 50 کیلومتری خطوط ریلی در بندر شهید رجایی خبر داد.

افزایش 50 کیلومتری خطوط ریلی در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی اصل‌سعیدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر این مجموعه حدود 53 درصد از کل حجم عملیات تجاری صادرات و واردات را به خود اختصاص داده‌ که این حجم عملیات مستلزم پس‌کرانه قوی و زیرساخت گسترده است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در این راستا اشاره کرد و افزود: احداث راه ارتباطی مناسب یکی از ملزومات این توسعه است که پس از طرح در جلسه کارگروه ویژه ریاست جمهوری، پروژه مذکور تحت عنوان بزرگراه بندر شهید رجایی تصویب شد و به عنوان یک مصوبه در دستور کار قرار گرفت.

مشاور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم‌چنین به دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: دو بانده کردن خط متصل راه‌آهن به بندر شهید رجایی نیز یکی دیگر از مصوبات کارگروه ویژه ریاست جمهوری بوده که پروژه‌ای حیاتی و اثرگذار برای بندر شهید رجایی خواهد بود.

سعیدی‌پور با بیان اینکه کم‌تر از 10 درصد حمل و نقل در این بندر از طریق ریل صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر 40 کیلومتر خط ریلی در بندر شهید رجایی وجود دارد و 10 کیلومتر دیگر نیز در قالب سه پروژه احداث ترمینال ریلی، ترمینال ریلی کانتینری و ترمینال ریلی مواد معدنی در دست اجراست.

مشاور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: احداث سه ترمینال ریلی فوق‌الذکر نیز در قالب مصوبات کارگروه ویژه ریاست جمهور بوده است که با اتمام آن ظرفیت‌های ریلی گسترده‌ای در این مجتمع بندری فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با اتمام دو خطه شدن راه‌آهن تزرج - بندرعباس حرکتی رو به جلو صورت خواهد گرفت، افزود: با هماهنگی‌هایی که پس از اتمام این طرح میان بنادر و راه‌آهن صورت خواهد گرفت امیدواریم رشد 10 درصدی در این عرصه به وجود آید.

سعیدی‌پور افزود: از حمل و نقل ریلی به خوبی بهره نبرده‌ایم، امروزه استفاده از حمل و نقل ریلی در قالب رویه‌های مختلف حمل و نقل ترکیبی در دنیا بسیار رایج شده است که از جمله آن می‌توان به قطار دریایی (Seatrain) و پیگی‌بک یا حمل کامیون با بار، بر روی قطار اشاره کرد که در این عرصه کاملاً بی‌بهره هستیم و امید می‌رود با توسعه زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات شاهد سهم بیشتر راه‌آهن در حمل و نقل بار در کشور باشیم.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول