اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان خبر داد

بررسی مسائل خطوط ریلی ایران و ترکیه در تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن آذربایجان گفت: مسائل مربوط به خطوط ریلی ایران و ترکیه فردا با حضور نمایندگان دو طرف در تبریز بررسی می‌شود.

بررسی مسائل خطوط ریلی ایران و ترکیه در تبریز

میرحسن موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بر اساس ماده هشت پروتکلی که در سال 1989 بین راه‌آهن ایران و ترکیه به امضاء رسیده مقرر شده تا در هر سال طی دو نشستی جداگانه در خاک هر دو کشور مسائل مرتبط با حمل‌‌و‌نقل ریلی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: فردا سی و دومین جلسه از این سلسله جلسات بین دو کشور و به میزبانی ایران در تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان در این رابطه به خبرنگار فارس در تبریز گفت: مدیران راه‌آهن ناحیه پنج "مالاتیای" ترکیه به‌عنوان نماینده راه‌آهن کشور ترکیه و مدیران اداره‌کل راه‌آهن آذربایجان به نمایندگی از راه‌آهن ایران در این نشست حضور خواهند داشت.

موسوی افزود: در این نشست تسهیل و روانسازی حمل‌و‌نقل ریلی بین دو کشور، ترانزیت کالا، راهکارهای لازم و مسائل فیمابین دو راه‌آهن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مسائل یاد شده میزان جابه‌جایی بار- مسافر و بازاریابی برای افزایش حمل‌و‌نقل بین دو راه‌آهن در دستور کار قرار دارد، گفت: مشکلات و موانع فنی که باعث کاهش سیر صعودی حمل‌و‌نقل ریلی بین دو کشور می‌شود نیز در این جلسات نقد و بررسی می‌شود.

موسوی در پاسخ به اینکه اجرایی و عملیاتی شدن مفاد چنین جلساتی تا چه حد تحقق می‌یابد، گفت: با توجه به اینکه جلسات به‌صورت پروتکل بین دو کشور به امضاء می‌رسد و سپس به زیر مجموعه‌های هر دو کشور ابلاغ می‌شود اجرایی و عملیاتی شدن آنها نیز حتمی است.

وی برگزاری نشست‌های این چنینی را در رونق حمل‌و‌نقل بین دو کشور مهم ارزیابی کرد و آن را برای تبادل افکار و نظریات بین دو کشور نیز ضروری دانست.

هفته‌ای یک بار از تبریز به "وان" و یک قطار به مقصد آنکارا حرکت می‌کند که نقش اساسی در حمل‌و‌نقل بین دو کشور هم در بخش بار و هم در بخش مسافر دارد.

محدوده راه آهن آذربایجان به طول 467 کیلومتر شامل ورودی مراغه تا تبریز، تبریز تا جلفا، تبریز تا رازی (خط ارتباطی با کشورهای اروپایی و ترکیه) است و مهم‌ترین شهرهای این خطوط را تبریز، عجب‌شیر، صوفیان، مرند، جلفا، شرفخانه، سلماس و شبستر تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول