اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ظهر امروز

راه‌آهن گرگان اینچه‎برون با حضور رئیس جمهور ریل‎گذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهر‌سازی از ریل‎گذاری راه‌آهن گرگان اینچه‎برون بعد از ظهر امروز با حضور رئیس جمهور خبر داد.

راه‌آهن گرگان اینچه‎برون با حضور رئیس جمهور ریل‎گذاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان احمد صادقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گلستان در فرودگاه گرگان اظهار داشت: یکی از برنامه‎های وزارت راه و شهرسازی توسعه شبکه حمل و نقل است.

وی با اشاره به اینکه امروزه توسعه حمل و نقل شاخص توسعه‌یافتگی کشورها است تصریح کرد: در دولت نهم و دهم در این زمینه سرمایه‎گذاری‎های مناسبی انجام شده و احداث زیرساخت‎های حمل و نقل دوران طلایی خود را سپری می‌کند.

صادقی با بیان اینکه حجم بالایی از ساخت و سازه‎های حمل و نقل در دست اجراست خاطر نشان کرد: تاکنون در سطح کشور 11 هزار کیلومتر راه‌آهن ساخته شده؛ این در حالی است که امسال بیش از 11 هزار کیلومتر ساخت راه‌آهن را در دستور کار قرار داده‎ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در طول تاریخ کشور این حجم ریل‎گذاری بی‎سابقه بوده است و دولت توجه ویژه به خطوط ریلی با در نظر گرفتن ایمنی، ارزان بودن و کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

وی با بیان اینکه اکثر خطوط ریلی که در سطح کشور در حال ساخت بوده در مرحله ریل‎گذاری است یاد‌آور شد:‌ امروز با حضور رئیس جمهور شاهد ریل‎گذاری راه‌آهن گرگان به اینچه‎برون خواهیم بود.

صادقی ادامه داد: اعتبار راه‌آهن گرگان و اینچه‎برون از محل اعتبارات مهر ماندگار 100 درصد تامین می‎شود و امیدواریم تا چهار ماه آینده شاهد بهره‎برداری از این پروژه با حضور رئیس جمهور در استان گلستان باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این پروژه از طریق فروش اوراق مشارکت تامین می‎شود گفت:‌ در 22 شهریور ماه شاهد فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت راه‌آهن خواهیم بود و 6 هزار و 600 میلیارد تومان دیگر نیز برای تامین اعتبار 8 هزار میلیارد تومانی خطوط ریلی به فروش خواهد رسید.

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول