اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

‌31 استان کشور به خطوط ریلی متصل شده‌اند / مشکل مالی داریم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر خطوط راه آهن به 31 استان رسیده و عملیات ریلی 9 استان دیگر نیز در دست اجرا است.

‌31 استان کشور به خطوط ریلی متصل شده‌اند / مشکل مالی داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالعلی صاحب محمدی یکشنبه‌شب در مراسم بهره‌برداری خط دوم قطار شیراز ـ اصفهان اظهار داشت: در دولت نهم و دهم چهار استان به خطوط ریلی کشور مرتبط شده که این تعداد در حال حاضر به 31 استان رسیده و عملیات ریلی 9 استان دیگر نیز در دست اجرا است.
وی افزود: جدی‌ترین مشکل ما در این مورد تامین منابع بوده که سعی شده با مشارکت بخش خصوصی این مشکل را حل کنیم و هم‌اکنون نیز این مشارکت فعال شده و ظرفیت‌های مسافربری و باری به بخش خصوصی واگذار شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برخی از قطارها کیفیت لازم و در شأن ملت مقتدر ایران را ندارند که به همین خاطر پروژه کیفیت بخشی را در برنامه و دستور کار خود قرار داده‌ایم.
صاحب محمدی بیان کرد: در 12مسافرت در هفته 220 هزار مسافر در سال در استان فارس جا به جا می شوند.‌
در ادامه این آیین استاندار فارس نیز گفت: برخی آقایان علاقه‌ای به توسعه شبکه ریلی ندارند و با توسعه آن مخالف هستند.
حسین صادق عابدین ابراز داشت: در سال 80 پیش‌بینی کرده بودند که با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان شبکه ریلی استان فارس را احداث کنند اما تا سال 84 تنها 14 درصد رشد داشتند که در دولت نهم و دهم رشد شبکه ریلی این استان به 86 درصد رسید اما عده‌ای با این توسعه موافق نیستند.
مقام عالی دولت در استان فارس افزود: در عین حال سرعت گرفتن در احداث شبکه ریلی، اعتبار لازم نیز دو برابر شد.
وی با بیان اینکه پیمانکاران استان فارس در پروژه‌ها حضور جدی‌تری داشته باشند اضافه کرد: با راه‌اندازی قطار باری با توجه به محصولات بالای استان فارس می‌توانیم یارانه جنوب کشور را پوشش دهیم که این پروژه در دست مطالعه بوده و فرصت خوبی برای اقتصاد شهر شیراز است.
استاندار فارس از وزیر راه و شهرسازی خواست تا برای توسعه فرودگاه بین‌المللی شیراز که سومین فرودگاه کشور است بخش خصوصی را به مشارکت گیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول