اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

توانمندسازی کالا با اتصال خطوط ریلی محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: در برنامه پنجم توسعه توانمندی کالا مدنظر قرار گرفته که با اتصال خطوط ریلی ایران به ترکمنستان این مهم محقق می‎شود.

توانمندسازی کالا با اتصال خطوط ریلی محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست سفرای ترکمنستان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در توانمندسازی کالا خطوط ریلی شمال به جنوب، کشورهای آسیای میانه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس اتصال پیدا می‎کنند که بیش از 20 میلیون تن کالا سالانه از این مسیر انتقال پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: انتقال کالا از خطوط ریلی علاوه بر اینکه برای کشورهای همسایه یک مسئله حیاتی است برای کشور ایران به ویژه استان گلستان نیز پروژه‎ای مهم تلقی می‎شود.

استاندار گلستان عنوان کرد: این خطوط ریلی از کشورهای چین، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، ایران و در نهایت به آب‌های خلیج‌فارس ارتباط پیدا می‎کند.

قناعت با بیان اینکه پروژه راه‎آهن ایران به ترکمنستان از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است بیان کرد: بنا به قولی که در این خصوص به مقامات کشور ترکمنستان داده‎ایم، قرار است تا سه الی چهار ماه آینده مجددا از این پروژه بازدید میدانی داشته باشند.

وی یادآور شد: وزیر راه و کارگروه زیربنایی استان وقت زیادی برای این پروژه گذاشتند و واقعا این پروژه یکی از اقدامات ویژه‎ای است که سعی داریم در شش ماهه اول سال یعنی تا پایان شهریور ماه به یک نقطه متعالی برسانیم.

استاندار گلستان به سفر اخیر خود به کشور ترکمنستان اشاره کرد و متذکر شد: در ملاقاتی که با وزیر این کشور داشتیم موضوعات مختلفی بین دو کشور مطرح و بحث‎های خوبی رد و بدل شد، هر چند گام‎های خوبی در این زمینه برداشته شده اما قول‎هایی که آنها دادند و آنچه ما از آنها خواسته‎ایم محقق نشده است که می‎توان به بحث تجارت چمدانی و اتباع ترکمنستان اشاره کرد.

قناعت اضافه کرد: بر اساس پروتکلی که با کشور ترکمنستان به امضا رسانده‎ و گذرنامه مرزی که مشخص شده است در آن پروتکل برای اتباع ترکمنستان محدودیتی ایجاد نکرده‎ایم تا آنها به راحتی رفت و آمد داشته باشند.

وی ادامه داد: اما از طرف کشور ترکمنستان محدودیت‎هایی ایجاد شده که اتباع ایرانی نمی‎توانند از گلستان بروند و یک‌سری سخت‌گیری‎هایی در این‎باره به وجود آمده که این موضوعات با وزرای کشور ترکمنستان در این سفر مطرح شده است.

استاندار گلستان موضوع دیگر قابل بحث در بازدید سفرای ترکمنستان به گلستان را ساعات گمرک عنوان کرد و اظهار داشت: ما از آنها خواستیم تا به زمانی که در پروتکل تعیین شده، پایبند باشند که مقامات این کشور تغییر مدیریتی در گمرک را عامل این اخلال‎ها بیان داشته و ما در این دیدار خواستار تجدیدنظر در موضوع شدیم.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول