اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

خطوط ریلی کشور توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل راه‌آهن کشور از افزایش خطوط ریلی کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

خطوط ریلی کشور توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عبدالعلی صاحب‌محمدی پیش‌ازظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کارخانه تخصصی ساخت لوکوموتیو در کرج اظهار داشت: براساس تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال جاری 420 کیلومتر به خطوط ریلی کشور افزوده می‌شود.

وی افزود: ما برای رسیدن به خودکفایی باید تلاش‌های بسیار زیادی را داشته باشیم و از توان دانشمندان و نخبگان در کشور استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به این که در سال 89 کارخانه تولید سوزن قطار برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شد ادامه داد: در این راستا و با افتتاح این کارخانه هم اکنون در تولید سوزن قطار خودکفا شده‌ایم که این خود گامی مهم در جهت توسعه کشور و بی‌نیازی به کشورهای دیگر است.

صاحب‌محمدی  تأکید کرد: با تلاش‌های دولت نهم و دهم امروز کشور توانسته قله‌های پیشرفت و ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و با استفاده از توان علمی و تخصص دانشمندان ایرانی کشور به به بسیاری از علوم دست پیدا کرده است.

مدیرعامل راه‌آهن کشور گفت: در این راستا شاهد آن هستیم که کشور امروز نیز در صنعت ریلی کشور نیز پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و این موفقیت در سایه تلاش‌های دولت نهم و دهم خلاصه می‌شود.

وی گسترش سریع شبکه ریلی، بومی‌سازی، استفاده از بخش خصوصی، افزایش توان پیمانکاران، تقویت تجهیزات و ارتقای‌ بهره‌وری را از ظرفیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط دولت نهم و دهم عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: یکی دیگر از افتخارات دولت نهم و دهم ساخت سه کارخانه تولید لوکوموتیو است که این مهم نشان‌دهنده عزم و اراده دولت می‌باشد.

این مسئول افزود: ساخت این سه کارخانه در دولت فعلی در حالی است که کشور در مجموع هفت کارخانه تولید لوکوموتیو دارد که سه کارخانه آن در زمان دولت نهم و دهم به بهره‌برداری رسیده است.

تجهیز پنج استان دیگر کشور به شبکه ریلی

صاحب‌محمدی در پایان سخنان خود از تجهیز پنج استان دیگر کشور به شبکه ریلی خبر داد و اذعان داشت: در دولت نهم و دهم شبکه ریلی ایران وارد چهار استان شد و با تمهیدات اندیشیده شده پنج استان دیگر نیز به شبکه ریلی تجهیز می‌شوند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول