اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد

اعزام زائران عتبات‌عالیات از طریق خط ریلی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در آینده‌ای نزدیک این امکان وجود دارد که زائران ایرانی عتبات‌عالیات از طریق قطار، به عراق اعزام شوند.

اعزام زائران عتبات‌عالیات از طریق خط ریلی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی در حاشیه همایش بزرگ مناسک حج تمتع زائران مشهدی اظهار کرد: در حال حاضر، یک میلیون و 600 هزار نفر در نوبت حج تمتع قرار دارند و تعداد افرادی که در نوبت حج عمره هستند نیز حدود 6 میلیون نفر است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تعداد زائران ایرانی عتبات‌عالیات نیز ادامه داد: بیش از یک میلیون و 600 هزار زائر به عتبات‌عالیات از ایران اعزام شده‌اند.

موسوی عنوان کرد: کشور عراق درخواست افزایش زائران ایرانی را داشته است، اما ایران این امر را منوط به ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی کرده است.

وی گفت: با توجه به وجود 17 کیلومتر خط ریلی در خاک عراق و وصل شدن قطار دو کشور، در آینده نزدیک اعزام زائران توسط قطار امکان‌پذیر می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی بیان کرد:  در سال 91، 75 هزار زائر ایرانی به مکه معظمه مشرف می‌شوند و البته باید عنوان کرد که امسال عربستان سعودی سهمیه زائران ایرانی در حج تمتع را براساس قانون یک زائر به ازای یک هزار نفر جمعیت به میزان 20 هزار نفر کاهش داد.

موسوی ادامه داد: طبق قانون عربستان سعودی هر ساله 50 درصد زائران هر کشور، توسط هواپیمایی عربستان جابه‌جا می‌شود و امسال از طریق مذاکره با مقامات این کشور تصمیم بر این شد که جابه‌جایی تمام زائران ایرانی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد.

وی شروع پروازهای عوامل حج تمتع امسال را از 30 شهریورماه امسال و شروع پرواز زائران را از چهارم مهرماه عنوان کرد و افزود: تا 29 مهر امسال 227 پرواز رفت زائران ایرانی انجام می‌شود و در هر روز 3 هزار زائر ایرانی اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: پروازهای برگشت حج تمتع امسال از 10 آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا 29 آبان‌ماه تمام پروازها به اتمام می‌رسد.

موسوی تعداد کاروان‌های حج تمتع امسال را 449 کاروان عنوان کرد و افزود: از این تعداد 214 کاروان مدینه قبل و 235 کاروان مدینه بعد هستند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول