به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدرضا قاسمی دقایقی پیش در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی قطار سریعالسیر برقی مشهد ـ گلبهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت مسیر قطار شهر جدید گلبهار به مشهد مقدس به طول 38 کیلومتر و اعتبار 170 میلیارد ریال بودیم.
وی افزود: با توجه به تراکنش مراکز سکونتی و فعالیتی در حوزههای کلان شهری و وابستگیهای اقتصادی مراکز سکونتی با یکدیگر، رفت و آمد بین شهرهای جدید و مادر و نیز شهرکها، واحدهای صنعتی، خدماتی و حتی کشاورزی برای اشتغال و دسترسی به خدمات امری اجتنابناپذیر است.
قاسمی افزود: مشهد از نظر جمعیت دومین شهر کشور پس از تهران محسوب میشود و در این راستا یکی از شهرهای پیشبینی شده برای جمعیت سرریز مشهد گلبهار است.
قائممقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: شهر جدید گلبهار با هدف ایجاد مرکزیتی به منظور جذب و اسکان بخشی از سرریز جمعیتی مشهد و منطقه شهری، ایجاد مرکزیتی به منظور ارائه خدمات عالی و تخصصی پشتیبانی کننده در منطقه، ایجاد فرصتهای شغلی مناسب در ارتباط با رفع نیازهای جمعیت ساکن، ایجاد مراکز عالی خدمات و کارگاهی تخصصی شهری و جلوگیری از تخریب و کمک به اعاده و بهبود نسبی اکوسیستمهای طبیعی منطقه شکل گرفته است.
وی تاکید کرد: البته تحقق این اهداف مستلزم ایجاد بسترهایی برای ایجاد شرایط مناسب سکونت مردم در این شهر است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسانرضوی ادامه داد: در همین راستا ایجاد شبکه ارتباطی مناسب در شهرهای جدید و ساخت خط ریلی بین شهرهای جدید و مادر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 45 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید گلبهار در حال ساخت است، گفت: با بهرهبرداری از این واحدها و اسکان جمعیت سرریز کلانشهر مشهد در این شهر نیاز بود تا به محورهای ارتباطی این شهر با کلانشهر مشهد توجه شود و امکان دسترسی به وسایل تردد امن، روان و آسان شهروندان این شهر به شهر مشهد فراهم شود.
قاسمی افزود: با ایجاد این خط ریلی جمعیت پیشبینی برای این شهر تا سال 95 که حدود 6 میلیون نفر است زیر پوشش قرار میگیرند.
انتهای پیام/ح20/ط4000