اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی:

احداث خطوط ریلی بین شهرهای جدید در دستور کار وزارت راه قرار دارد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد شبکه ارتباطی مناسب در شهرهای جدید و ساخت خط ریلی بین شهرهای جدید و مادر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

احداث خطوط ریلی بین شهرهای جدید در دستور کار وزارت راه قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدرضا قاسمی دقایقی پیش در حاشیه آیین آغاز عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر برقی مشهد ـ گلبهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت مسیر قطار شهر جدید گلبهار به مشهد مقدس به طول 38 کیلومتر و اعتبار 170 میلیارد ریال بودیم.

وی افزود: با توجه به تراکنش مراکز سکونتی و فعالیتی در حوزه‌های کلان شهری و وابستگی‌های اقتصادی مراکز سکونتی با یکدیگر، رفت و آمد بین شهرهای جدید و مادر و نیز شهرک‌ها، واحدهای صنعتی، خدماتی و حتی کشاورزی برای اشتغال و دسترسی به خدمات امری اجتناب‌ناپذیر است.

قاسمی افزود: مشهد از نظر جمعیت دومین شهر کشور پس از تهران محسوب می‌شود و در این راستا یکی از شهرهای پیش‌بینی شده برای جمعیت سرریز مشهد گلبهار است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ‌شهر جدید گلبهار با هدف ایجاد مرکزیتی به منظور جذب و اسکان بخشی از سرریز جمعیتی مشهد و منطقه شهری، ایجاد مرکزیتی به منظور ارائه خدمات عالی و تخصصی پشتیبانی کننده در منطقه، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در ارتباط با رفع نیازهای جمعیت ساکن، ایجاد مراکز عالی خدمات و کارگاهی تخصصی شهری و جلوگیری از تخریب و کمک به اعاده و بهبود نسبی اکوسیستم‌های طبیعی منطقه شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: البته تحقق این اهداف مستلزم ایجاد بسترهایی برای ایجاد شرایط مناسب سکونت مردم در این شهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی ادامه داد: در همین راستا ایجاد شبکه ارتباطی مناسب در شهرهای جدید و ساخت خط ریلی بین شهرهای جدید و مادر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 45 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید گلبهار در حال ساخت است، گفت: با بهره‌برداری از این واحدها و اسکان جمعیت سرریز کلان‌شهر مشهد در این شهر نیاز بود تا به محورهای ارتباطی این شهر با کلان‌شهر مشهد توجه شود و امکان دسترسی به وسایل تردد امن، روان و آسان شهروندان این شهر به شهر مشهد فراهم شود.

قاسمی افزود: با ایجاد این خط ریلی جمعیت پیش‌بینی برای این شهر تا سال 95 که حدود 6 میلیون نفر است زیر پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول