اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

ایران اسلامی گذشت از بحران‌ها را مرهون ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اسلامی اگر توانسته بحران‌های مختلف را با آرامی پشت سر بگذارد، از برکات وجود ولی فقیه است.

ایران اسلامی گذشت از بحران‌ها را مرهون ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از مرکز توسعه وبلاگ‌نویسی دینی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدباقر عبادی به مناسبت سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان جنوبی اظهار کرد: بی شک روزهای سفر مقام معظم رهبری به جنوب خراسان و شهر بیرجند روزهایی تکرار نشدنی برای مردم این منطقه است و به خاطر دارم جمعیت فراوانی برای استقبال از ایشان به استادیوم آمده بودند که بیانش در وصف نمی‌گنجد.

وی ادامه داد: در این سفر رهبر معظم انقلاب به هر شهرستانی سفر می کردند، شب را مهمان بیرجندی‌ها بودند که این مسئله نشان می‌داد ایشان بیرجند را به عنوان مرکزیت جنوب خراسان پذیرفته‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سفر حتی افرادی از این دیار را که قبل از انقلاب با آنها در ارتباط بودند را با نام کوچک در خاطر داشتند که نشان از هوش و ذکاوت بالای ایشان است.

عبادی در ارتباط با اصل ولایت فقیه افزود: بر اساس دلایل عقلی، نقلی و کلامی حکومت در عصر غیبت نمی‌تواند رها باشد و در حقیقت اصل ولایت فقیه تعیین و تکلیف بحث حکومت و حاکمیت در زمان غیبت است.

وی اظهار کرد: اگر امروزه اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) فراگیر و جهان‌شمول شده به خاطر تبیین بحث ولایت فقیه در آثار ایشان است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: با نگاهی به کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی به وقوع پیوسته در می‌یابیم که خلاء وجود یک ولی، آسیب‌های فراوانی را برای آنان به دنبال داشته است.

عبادی یادآور شد: ایران اسلامی نیز اگر توانسته بحران‌های مختلف را با آرامی پشت سر بگذارد، از برکات وجود ولی فقیه است.

وی با اشاره به اعتراف دشمنان به نقش ولی فقیه در ایران اسلامی تصریح کرد: امروزه دشمنان اعتراف می‌کنند که در ایران رهبری هدایت مردم را به عهده گرفته که همه برنامه‌های آنان را از قبل پیش‌بینی می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های شخصیتی مقام معظم رهبری ادامه داد: هوش و ذکاوت بالا، آشنایی کامل با مسائل اجرایی، درایت، دوراندیشی و ساده‌زیستی از ویژگی‌های مهم ایشان است.

عبادی افزود: اگر نبود هوش و ذکاوت بالای رهبر انقلاب، کشور از پیچ و خم حوادث به سلامت عبور نمی‌کرد و نقشه های دشمنان آشکار نمی‌شد.

وی اظهار کرد: البته حجاب عصر و زمان مانع می‌شود که بتوانیم به راحتی در ارتباط با خیلی از ابعاد زندگی معظم‌له همانند ساده زیستی ایشان، صحبت کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با استفاده از لفظ امام برای ولی فقیه گفت: با توجه به اینکه امام در لغت عرب به معنای پیشوا است هیچ ایرادی در استفاده از این لفظ برای ولی فقیه وجود ندارد.

عبادی اضافه کرد: البته همه می‌دانند لفظ امامی که برای ولی فقیه به کار می‌رود با مفهوم اصطلاحی امام که برای ائمه معصومین (ع) استفاده می‌شود، تفاوت دارد.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول