اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن بیرجند خبر داد

تهیه 138 طرح هادی روستایی در بیرجند و خوسف

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن شهرستان بیرجند از تهیه 138 طرح هادی روستایی در شهرستان‌های بیرجند و خوسف تا پایان برنامه چهارم توسعه خبر داد.

تهیه 138 طرح هادی روستایی در بیرجند و خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، ابراهیم فلاح با بیان اینکه عمران و نوسازی روستاها در قالب طرح‌های هادی تعریف شده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه برای 138 روستای شهرستان‌های بیرجند و خوسف طرح هادی تهیه شده است که شامل روستاهای بالای 100 خانوار و روستاهای بین 50 تا 100 خانوار می‌شود.

وی با اشاره به تهیه طرح در روستاهای بین 20 تا 50 خانوار جمعیت این شهرستان‌ها بر اساس برنامه پنجم توسعه گفت: با توجه به وجود 220 روستای بین 20 تا 50 خانوار، باید برای 82 آبادی باقی‌مانده طرح هادی تهیه شود، تا اهداف برنامه پنجم تحقق یابد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان بیرجند به تغییر رویکرد بنیاد مسکن در زمینه اجرای طرح‌های هادی با استفاده از مصالح بومی اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه برای اجرای طرح‌های هادی روستاهای باقی‌مانده این دو شهرستان، 55 میلیارد ریال مورد نیاز است.

فلاح ادامه داد: حفظ  و نگهداری ساختمان‌های روستایی و پیشگیری از فرسودگی و تخریب زودرس آنها یکی دیگر از اهداف بنیاد مسکن است که به همین منظور 300 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه تعمیر مسکن به مبلغ 3 میلیارد ریال به واحدهای مسکونی سطح شهرستان در سال 90 پرداخت شده است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول