اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان خوسف خبر داد

آغاز مرمت مساجد تاریخی خوسف

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف از مرمت 10 مسجد تاریخی این شهرستان در راستای حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی خبر داد.

آغاز مرمت مساجد تاریخی خوسف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، محمدرضا ملاکی با بیان اینکه خوسف در خراسان جنوبی و در 36 کیلومتری غرب بیرجند در حاشیه کویر واقع شده است، اظهار کرد: خوسف شهری کهن با سابقه‌ای دیرین است که هسته‌های اولیه تشکیل آن به پیش از اسلام باز می‌گردد.

وی ادامه داد: این شهر از دیرباز مردمانی خونگرم، دیندار و متدین داشته و هموار زادگاه بزرگمردانی در عرصه علم، دین، ادب و اخلاق بوده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف تاکید کرد: این شهر کوچک اما بسیار زیبا، دارای آثار تاریخی متعدد و بافت تاریخی بی‌نظیری است و باید تلاش بیشتری در راستای حفاظت و صیانت از آن انجام شود.

ملاکی با بیان اینکه مساجد کهنسال و با ارزشی در میان این بافت قرار دارد، افزود: گمان می‌رود هسته اولیه شهر در پیش از اسلام در آنجا شکل گرفته و به مرور گسترش و توسعه یافته است.

وی اضافه کرد: همان‌طور که در اسلام، تاریخ مسجد با تاریخ دین گره خورده است و از آغاز بعثت پیامبر اکرم (ص) حرکت‌های دینی از مسجد شکل گرفته و مسجد به عنوان پایگاه عبادت و یاد خداوند متعال و پایگاه جهاد فکری و تعلیم و تعلم معارف اسلامی و همچنین به عنوان مرکز وحدت و یکپارچگی مورد استفاده قرار گرفته است، در هر عصر و زمان کنونی نیز نقش خودش را در راستای توسعه فرهنگ اسلامی به خوبی ایفا کرده است.

*وجود 16 بنای مذهبی و تاریخی در شهرستان خوسف

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف گفت: مسجد از آغاز پیدایش مرکز ثقل رسالت پیامبر، منشأ تحولات، پایگاهی برای ابلاغ پیام‌های الهی، مرکز سازماندهی امور مسلمین، زمینه توسعه فرهنگ دینی و کانون فعالیت‌های آموزشی، اجتماعی و سیاسی بوده است که در گذر زمان با کارکردهای مهمی که در عرصه‌های مختلف داشته، در سطح جوامع اسلامی نقش‌آفرین و تحول‌ساز بوده است.

ملاکی از مرمت 10 مسجد تاریخی این شهرستان در راستای حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی خبر داد.

وی گفت: وجود 16 بنای مذهبی و تاریخی با کاربردهای مسجد، حسینیه و امامزاده در این بخش نشانگر اهمیت مسئله مذهب در میان مردم منطقه است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول