اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد حفظ آثار ارتش:

سپاه و ارتش 422 عملیات را در جنگ تحمیلی اجرا کردند

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد حفظ آثار ارتش گفت: سپاه و ارتش 422 عملیات را در زمان جنگ تحمیلی اجرا کردند.

سپاه و ارتش 422 عملیات را در جنگ تحمیلی اجرا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان امیرحسین سیفی در حاشیه رژه پنج مهر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در آبادان اظهار کرد:  164 عملیات از 422 عملیات‌های سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال اول جنگ تحمیلی توسط نیروهای مسلح به اجرا درآمده بود.

وی افزود: از این تعداد 17 عملیات در سال دوم انجام شد که چهار تا از موفق‌ترین عملیات‌های زمان جنگ تحمیلی در این سال به وقوع پیوست و پیروز‌ی‌های دیگر رزمندگان اسلام را رقم زد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ادامه داد: وحدت رویه و عملی که بین رهبری، مردم و نظامیان برقرار بود و دنبال کردن یک هدف مشترک و واحد رمز پیروزی ملت ایران و شکست حصر آبادان در آن سال‌ها و تداوم آن در زمان فعلی است.

وی با اشاره به شهدای روحانی گفت: از 219 هزار شهید انقلاب5 هزار و 840 نفر آن به روحانیون این مرز و بوم تعلق دارد که نشانی بر همراهی همیشگی روحانیت با ملت ایران اسلامی است.

سیفی افزود: دشمنان امروز ایران از روحانیت وحشت دارند زیرا جایگاه آنان در بین مردم محکم و استوار است و ولی فقیه به عنوان ولی امر مسلمانان در رأس حکومت و محور اصلی حمایت های مردم است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 500 شهید دانشگاه افسری در طول دوران جنگ تحمیلی نشانی دیگر بر حمایت‌های نظامیان از مردم و پشتیبانی آنان از نیروهای بسیجی در پاسداری از خاک کشور است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در ادامه بیان کرد: بر خود می‌بالم که خداوند این توفیق را نصیب بنده کرد که در سالگرد شکست حصر آبادان قهرمان و سرافراز در کنار مردم این شهر و دیار باشم.

وی در پایان گفت: امروز با حضور در خاکی که شجاعت و صلابت مردمانش را در سال‌های نخست جنگ تحمیلی آموختم اکنون در سال‌های پایانی خدمتم با حضور در برنامه‌های سالگرد شکست حصر آبادان می‌خواهم به شهیدان، رزمندگان، جانبازان و مردمانش ادای دینی کرده باشم.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول