اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت شکست حصر آبادان

اینجا آبادان است؛ پایتخت مقاومت‌ها

خبرگزاری فارس: آبادان، شهر بی‌سر نخل‌های در کفن پیچیده‌مان امروز میزبان شکست حصری بزرگ است، شهری که به حق می‌توان گفت پایتخت مقاومت‌ها بوده و با نامش همچنان لرزه بر اندام دشمنان می‌افتد.

اینجا آبادان است؛ پایتخت مقاومت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، هر ساله با نزدیک شدن به پنجم مهرماه شهرمان رنگ و عطری دلپذیرتر از روزهای دیگر به خود می‌گیرد.

در این روز بسیاری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس رهنمون و عده‌ای دیگر به سوی خاطرات جنگ تحمیلی سفر می‌کنند به روزهای فراموش ناشدنی جنگ تحمیلی.

در این شهر زنان خاطرات آوارگی‌های هشت ساله را بر دوش می‌کشند و مردان طلایه‌داری دفاع را؛ دفاعی که امروز آبادان را تبدیل به پایتخت مقاومت‌ها کرده است؛ دفع مقدس.

شب‌هایی که صدای انفجارهای مهیب و رگبارهای ویران‌زا رنگ خون و سرخی شهادت را بر در و دیوار شهر پاشید و خواب مردمان را تبدیل به کابوسی مرگبار و تعبیری که تا به امروز لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد.

در آن روز دوستان به ظاهر دشمن و دشمنان قسم خورده دوستی‌مان، در کنار هم و زیر لوای یک پرچم، تنها هدفشان را نابودی سرزمین گلگون‌‌کفنان قرار داده و  کورکورانه با پر پر کردن جوانان ما لبخند را به ارزانی خریدند.

پیشروی کردند تا جایی که فکر پیروزی همه اذهان بی‌بته‌شان را در هم آمیخته بود؛ چیزی جز تعرض و کشتار در ذهنشان مجسم نبود و سرتاسر وجودشان را غرور کاذبی مملو کرده بود که ...

اما دیری نپایید که ارزانی خوب‌هایشان را مبدل به غمی سهمگین کرده و همه خواب‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و استراتژیک‌هایشان یک شبه در هم فرو ریخت؛ کابوس‌هایشان واقعیت و نقشه‌های به بن‌بست رسیده‌شان با سنگرهایی تسخیرناپذیر مواجه شد،‌سنگرهایی که دیواره‌شان را «یا الله»، «یا مهدی»، «یا حسین» و «یا زهرا» بر هم چیده و تنها اخلاص و ایمان تحکیمش را پایدارتر می‌کرد.

امروز آبادان، پایتخت مقاومت‌ها چون دیروز با حفظ کردن خشت و بنای دیرینه فراموش ناشدنی‌اش، بار دیگر میزبانی می‌کند ره‌یافتگان به سیر و سلوک دفاع مقدس را؛ دفاعی که به‌واسطه دلاورمردی و از جان گذشتگی زنان و مردان دیار عاشقان در پنجم مهرماه به مقاومت معنایی تازه بخشید.

به راستی زیبایی را در اینجا باید جست و رنگ گلگون‌کفن شقایق‌های آرام و بی‌جان را باید در اینجا شست؛ در جایی که بهشت، برزخ و دوزخ هر سه را می‌توان با خاک پاکش غسل داد و معطر ساخت.

آبادان، شهر بی‌سر نخل‌های در کفن پیچیده‌مان امروز میزبان شکست حصری بزرگ است، شهری که به حق می‌توان گفت پایتخت مقاومت‌ها بوده و با نامش همچنان لرزه بر اندام دشمنان می‌افتد.

و امروز...

و امروز چندی است که از دوران دفاع مقدس مردم ایران در مقابل تجاوز و دفاع همگانی که نگذاشت دوباره شاهد جدایی خاک کشورمان از ایران باشیم، می‌گذرد و آبادان همچنان پایتخت بزرگمردانی است که نام و عطر آوازه‌شان در ذره ذره این شهر به مشام می‌رسد.

این شهر با وجود گذشت سالیان سال از آن روزها همچنان بوی دفاع مقدس را به همراه دارد و این‌ به دلیل عجین شدن خاک مرز و دیارمان با میراث به یادگار مانده شهدا و رزمندگان است.

اینجا آبادان است؛ پایتخت مقاومت‌ها همچنان در کوچه پس کوچه‌های ایستادگی و صلابت به جا مانده و دستی یاری برای رهایی و آبادی می‌طلبد.

 

.................

مریم خبازی

................

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول