اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

سینمای دفاع مقدس را به ابتذال نکشانید

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: برخی از فیلم‌ها با موضوع دفاع مقدس، قداست و معنویت جبهه و جنگ را به ابتذال کشانده است.

سینمای دفاع مقدس را به ابتذال نکشانید

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد غفاری در مراسم تجلیل از زنان ایثارگر هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس شاهد دلاوری‌های زنان و مردانی بود که خالصانه از تمام داشته‌های خود برای دفاع از آرمان‌های انقلاب ایستادند.

وی افزود: امروز رسالت ما در وهله اول حرکت در مسیر آرمان‌های امام و شهداست، سینما از ارکانی است که در انعکاس واقعیت‌های جنگ و جبهه می‌تواند بیشترین تاثیرگذاری را به ویژه در میان جوانان داشته باشد، متاسفانه محور برخی از این فیلم‌ها در جبهه عشق‌های زمینی بوده و جان‌فشانی زنان و مردان رزمنده را زیر سوال می‌برند.

غفاری در ارتباط با نقش مهم زنان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با وجودی که امام راحل(ره) اجازه حضور زنان را در جبهه ندادند، اما صحنه‌های نبرد خالی از حضور زنان انقلابی نبود.

وی ادامه داد: قصر شیرین از شهرهایی است که مانند جنگ اُحد شاهد حضور یکپارچه زنان مسلح و غیور در برابر دشمن برای پایداری اسلام و انقلاب اسلامی بوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار از نقش امنیتی زنان در دوران جنگ یاد کرد و افزود: زمانی که شهرها از حضور مردان رزمنده خالی بود؛ زنان مسولیت مهمی برای امنیت و دفاع از شهرها داشتند.

غفاری تصریح کرد: در جنگ ایران و عراق، صدام با حمایت 36 کشور دنیا و میلیاردها دلار از سوی آنان به میدان آمد اما تقویت‌دهی روحیه رزمندگان، پشتیبانی و پرستاری زنان در هشت سال دفاع مقدس رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی به برنامه‌های متعدد اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی استکبار اشاره کرد و اظهار داشت: جنگ به سه شکل جنگ سخت، نرم و هوشمند در عصر حاضر مطرح شده که امروز استکبار پس از شکست ننگین خود به‌وسیله جنگ سخت و نرم در برابر ایران اسلامی به جنگ هوشمند با رویکرد فریب و غارت روی آورده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: جنگ هوشمند تلفیقی از جنگ سخت و نرم تعریف شده است، به عبارتی به‌کارگیری تمام توانایی‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی برای رسیدن به هدف است.

وی تاکید کرد: این جنگ از سال 88 وارد ایران و پیش از آن وارد تعدادی از دیگر کشورهای اسلامی از جمله افغانستان شده است.

غفاری افزود: آمریکا با 8 هزار نیرو وارد خاک افغانستان شد و امروز با حدود 129 هزار نیرو اقتصاد، خاک، سیاست و استقلال افغانستان را به تاراج برده و این در حالی است که مردم این کشور پس از ناآرامی‌ها و جنگ‌های متعدد از این وضعیت راضی به‌نظر می‌رسند، این نمود واقعی جنگ هوشمند است.

وی یادآور شد: جنگ هوشمند در ایران از سوی غرب با هدف فروپاشی نهاد خانواده و تغییر در سبک زندگی آغاز شده و امروز خانواده نقطه مورد هدف دشمنان برای بمباران فرهنگی است.

معاونت سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی از پیامدهای اسفناک این جنگ خبر داد و گفت: زندگی تک ولدی، افزایش آمار طلاق و فرار از ازدواج از پیامدهای فاجعه بار جنگ هوشمند برای فروپاشی نهاد خانواده است.

وی تاکید کرد: خانواده مهمترین نهاد اجتماعی و تربیتی بوده و وجود یک زن مسلمان با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا س) در راس این نهاد لرزه بر پیکره دشمن می‌اندازد و این مهمترین دلیل آنها برای نابودی خانواده است.

 غفاری در پایان با تقدیر از مقام زنان ایثارگر و دلاور این خطه، خواستار تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت در میان جوانان شد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول