اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بانوی شیعه شده تایلندی:

دفاع مقدس و انقلاب اسلامی چیزی نیست جز حماسه حسینی

خبرگزاری فارس: یک بانوی شیعه شده تایلندی گفت: بر اساس پژوهش و تحقیقاتم بر ایران متوجه شدم که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی چیزی جز حماسه حسینی نیست.

دفاع مقدس و انقلاب اسلامی چیزی نیست جز حماسه حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز همایش دختران ولایتمدار در همدان با حضور تنی چند از مسئولان استانی و دو بانوی تازه مسلمان‌ شده برگزار شد.

نیسنارسین (با اسم ایرانی نسرین) یک بانوی تایلندی است که بر اساس تحقیق و پژوهش در تشیع به این آیین مبین گرویده است.

وی در جمع دختران ولایتمدار استان همدان با اشاره به روند شیعه‌ شدنش اظهار کرد: بنده در خانواده‌ای سنی مذهب در تایلند متولد شدم که از نظر مالی نیز در رفاه کامل بودم و در ناز و نعمت واقعی بزرگ شدم.

نسرین با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به نشر اسلام توسط این انقلاب اشاره کرد و گفت: اجداد من مسلمان سنی مذهب بودند و با توجه به اینکه در خانواده متولی بودم قاعدتاً نباید کمبودی می‌داشتم اما خلأ بزرگی را در خود احساس می‌کرد که این خلأ در خانواده من و حتی بودانشینان تایلند نیز مشهود بود.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، ما ایرانیان را الگوی خود قرار دادیم چرا که ایرانیان در این انقلاب اراده اسلامی خود را به تصویر کشیدند و در هشت سال جنگ نیز با اعتقاد کامل ایستادگی کردند و دفاع مقدس را رقم زدند.

این بانوی شیعی با بیان اینکه در مذهب تسنن سئوالاتی ذهنم را به خود مشغول می‌کرد که تسنن بر پاسخ آنها سرپوش گذاشته است، خاطرنشان کرد: زمانی که با خانواده‌ام به مطالعه ایران پرداختیم با پاسخ‌های سئوالاتی که در مذهب تسنن برایمان ایجاد شده بود مواجه شدیم و شیعه به روشنی به آنها پاسخ داده است.

وی انقلاب اسلامی را الهام‌ گرفته از نهضت عاشورا دانست و گفت: بر اساس تحقیقاتی که انجام دادیم به این رسیدم به این رسیدیم که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی چیزی نیست جز حماسه حسینی.

نسرین خاطرنشان کرد: برای تحقیقات بیشتر چندباری به ایران سفر کردیم و حتی به مشهد و دیدار حرم امام رضا(ع) رفتیم که به واقع باید بگویم در چند بار ملاقات حرم ایشان با تمام وجودم، رئوف بودن این بزرگوار را لمس کردم و هیچ گاه فکر نمی‌کردم روزی بتوانم از تایلند به حرم ایشان مشرف شوم.

وی خطاب به دختران ولایتمدار حاضر در همایش عنوان کرد: شما باید قدر انقلابتان را بدانید و قدردان محیطی که در آن رشد و تکامل یافته‌اید باشید.

این بانوی مسلمان در پایان سخنان خود با بیان اینکه سیمای ایران اسلامی در جهان سیمای شناخته شده و زیبایی است خطاب به دختران ولایتمدار همدان، گفت: خیلی‌ها در خارج از مرزهای ایران‌زمین آرزو دارند که جای شما باشند و بدون هیچ ترسی از اعتقادات و فرهنگ خود دفاع کنند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول