اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور:

لشگر 77 ثامن‌الائمه(ع) نمادی از اقتدار دلاورمردان خراسانی در شکست حصر آبادان بود

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور گفت: لشگر 77 ثامن‌الائمه(ع) نمادی از اقتدار و قدرت دلاور مردان در شکست حصر آبادان بود.

لشگر 77 ثامن‌الائمه(ع) نمادی از اقتدار دلاورمردان خراسانی در شکست حصر آبادان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکاظم تارخ ظهر امروز در مراسم یادآوران هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌آفرینان شکست حصر آبادان به فرمان امام (ره) در جمع دلاور مردان حماسه شکست حصر آبادان در مشهد اظهار کرد: هفته دفاع مقدس زینت شده با پنج مهر که یادواره عملیات شکست حصر آبادان توسط لشگر پیروز ثامن‌الائمه(ع) است.

وی افزود: آغاز سال دوم جنگ با عملیات ثامن‌الائمه مشهور است و در این عملیات چه سختی‌ها و ملامت‌های که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس تحمل کردند و چه نامدارانی که از خود و برای ایران اسلامی گذشتند و ما امروز باید ادامه‌دهنده راه این عزیزان باشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور ابراز کرد: در شروع جنگ تحمیلی طرح عملیاتی به نام ابوذر که توسط نیروی زمینی ارتش تدارک دیده شد که از خطر احتمالی حمله نیروهای شوروی به داخل مرز ایران از طرف خراسان جلوگیری کرد چه بسا که گزارشاتی هم از استقرار 200 تانک نیروی شوروی در مرز ایران و افغانستان به ما می‌رسید و ما نیز شرایط را برای حمله احتمالی شوروی پیش‌بینی کرده بودیم.

تارخ اظهار کرد: نگرانی بسیاری از بحث حمله احتمالی شوروی از مرزهای افغانستان که در آن زمان تحت استقرار نیروی‌های نظامی شوروی بود در نیروهای ما دیده می‌شد که این عمل سبب اعزام تعدادی از نیروهای ما به منطقه غرب کشور شد.

وی افزود: در اسفند ماه سال 1359 لشگر ثامن‌الائمه نیروهای خود را در مناطق سردشت، بوکان، پل سوسنگرد و مناطق مرزی کشور مستقر کرد و وجود لشگر 77 در نقاط مرزی کشور سبب دلگرمی برای نیروهای خودی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور در ادامه سخنانش تصریح کرد: در مقابل ضربه اولیه دشمن باید ایستادگی کرد و بعد وارد عمل شد و ضربه زد این شعار و ساختاری بود که لشگر 77 از آن پیروی می‌کرد.

تارخ گفت: رشادت‌های جوانمردان هشت سال دفاع مقدس را نمی‌توان در برگزاری این یادواره‌ها و بزرگداشت‌‌ها به طور کل به آن پرداخت زیرا این عمل باید ساختاری جاودانه داشته باشد.

وی افزود: فرمان امام (ره) و فرمانده کل‌قوا سبب شد تا شرایط را برای نیروهای متجاوزگر به خاک ایران را سخت سازیم و با اینکه باز پس‌گیری خرمشهر از دست دشمن با توجه به اشغال بیشتر مناطق مرزی کار بسیار دشوار و سختی بود اما، ما با توجه به اقتدار همه جانبه دلاوران و لشگر 77 ثامن‌الائمه توانستیم عملیات را با موفقیت هر چه بهتر به پایان برسانیم.

تارخ در ادامه سخنانش به باز پس‌گیری خرمشهر از دشمن اشاره کرد و گفت: در پایان باز پس‌گیری خرمشهر نیروهای عراقی در مقابل لشگر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) رژه رفتند و این عمل نشان‌گر تاثیرگذاری اقتدار دلاوران هشت سال دفاع مقدس بر روی دشمن بوده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق کشور گفت: لشگر 77 ثامن‌الائمه(ع) نمادی از اقتدار و قدرت دلاور مردان در شکست حصر آبادان بود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول