اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

اهانت به پیامبر(ص) به دلیل گسترش جنبش‌های بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر را محکوم کرد و گفت: اهانت به پیامبر(ص) در شرایطی انجام می‌شود که جنبش‌های بیداری در حال شکل‌گیری و گسترش است.

اهانت به پیامبر(ص) به دلیل گسترش جنبش‌های بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا پیش از ظهر امروز و در دانشگاه نیشابور اظهار کرد: پردیس دانشگاه نیشابور نخستین مجموعه‌ای است که قبل از کلنگ‌زنی کار آن آغاز شده است.

وی به علت و مشکلات جابه‌جایی زمین دانشگاه اشاره کرد و گفت: اگر این مجموعه در مکان قبلی آغاز به کار می‌کرد شاید تا 10 سال دیگر هم زیرساخت‌های آن آماده نمی‌شد، اما، این زمین در کنار شهر بوده و از خدمات شهری، برق و آب هم‌اکنون بهره‌مند است.

نماینده شهرهای نیشابور و فیروزه توهین به پیامبر را محکوم کرد و گفت: استکبار جهانی گمان می‌کند ریشه این تحقیر‌های او در جهان اسلام است و این اقدام توهین‌آمیز در شرایطی انجام می‌شود که جنبش‌های منطقه در حال شکل‌گیری و ایران در تحریم است.

سبحانی‌نیا با اشاره به تحریم‌ها و دسیسه‌های غرب علیه ایران و اسلام اظهار داشت: برگزاری جنبش عدم تعهد با این سطح بالا و کم‌نظیر با توجه به تاکیدها و منع‌کردن‌های آمریکا به اعضا، نشان از شکست استکبار در زمینه‌های مختلف دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علت اینکه در این موقعیت فیلم موهن را علنی می‌کنند به‌ خاطر آن ‌است که بازتاب‌‌های موفق اجلاس غیر متعهدها را تحت‌الشعاع قرار دهند.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: در عمر 33 ساله انقلاب اسلامی فقط خدا در کنار مردم بوده است زیرا توان نظامی، فرهنگی و اقتصادی ما هیچ کدام بالا نبود و تمام این پیروزی‌ها به لطف خدا، معنویت کلام امام،خون شهدا و رهبری مقام معظم رهبری بوده است.

وی با بیان اینکه شاید نتوانیم در بخش‌هایی به سند چشم‌انداز 20 ساله برسیم، تصریح کرد: در بعضی موضوعات این سند جلو افتاده‌ایم و رقم 20 هزار مقاله علمی نشان از شرایط خوب ایران در محیط‌های علمی دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دشمن فکر می‌کند می‌تواند ایران را منزوی کند اما در حقیقت خود آ‌نها منزوی شده‌اند.

سبحانی‌نیا گفت: تحریم‌ها تبدیل به یک فرصت شده که ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید به توانایی‌های خود متکی باشیم و هیچ گونه اتکایی به غرب و آمریکا نداشته باشیم.

وی یادآور شد: گسترش دانشگاه یکی از خواسته‌های قدیم نیشابور بوده است و خوشبختانه هم‌اکنون 20 واحد دانشگاهی تا سطح دکتری در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول از وجود 20 رشته در واحد علوم و تحقیقات و اضافه شدن رشته فیزیک هسته‌ای به این رشته‌ها خبر داد.

سبحانی‌نیا اذعان کرد: با تمام این فعالیت‌ها نیشابور با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی خود، حقی بیش‌تر از این‌ها دارد.

وی یادآور شد: برای اینکه 6 هزار مترمربع بنا برای پردیس دانشگاه نیشابور داشته باشیم ابتدا در تهران موافقت نمی‌کردند و حتی کار، چند مرتبه به دعوا، قهر و آشتی رسید.

نمایند مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: اما چون سخن ما منطقی بود در انتها این موضوع درست شد و موافقت تهران جذب شد.

در ادامه مرتضی سخایی رئیس دانشگاه ملی نیشابور در رابطه با پردیس دانشگاه نیشابور افزود: پردیس دانشگاه نیشابور مصوبه کمیسیون 215 قانون برنامه پنجم توسعه بوده و در سال 1391 شروع و تا سال 1393 به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه ملی نیشابور زیربنای سازمان مرکزی دانشگاه را 7 هزار متر مربع عنوان کرد و اظهار داشت: این ساختمان جزو مصوبات 100مین سفر رئیس جمهور بوده که از سال 1391 شروع و تا سال 1392 به بهره‌برداری می‌رسد.

سخایی گفت: در پردیس دانشگاه نیشابور، دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم پایه هر کدام به ترتیب به مساحت 3 هزار متر مربع و 3 هزار و 500 متر مربع زیربنا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول