اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

دفاع مقدس سیلی محکمی بر چهره استکبار بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: ملت ایران در دفاع مقدس سیلی محکمی بر چهره استکبار وارد کرد و این سیلی‌ها ادامه خواهد داشت.

دفاع مقدس سیلی محکمی بر چهره استکبار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید ‌هاشم حسینی‌بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) تاثیرات فراوانی بر مردم گذاشتند و دلیل این تاثیرگذاری هم آسان گرفتن دین بر مردم بود زیرا این مسئله سبب جذب بیشتر افراد می‌شود.

وی افزود: ویژگی اساسی رهبران دینی سعه صدر است و همین خصوصیت موجب محبوبیت و تاثیرگذاری آنها بر مردم شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه اعمال انسان در معرض خطر هستند گفت: حتی اخلاص نیز در معرض این خطر بوده و انسان باید عاقبت به خیری را که بهترین سعادت اوست مدنظر داشته باشد.

وی در خطبه دوم نماز با تاکید بر تقوای الهی افزود: بر اساس روایات شیعیانی که تقوا را رعایت کرده و از گناه پرهیز کنند در جهان آخرت با امامان معصوم(ع) هم‌نشین خواهند بود.

حسینی‌بوشهری با اشاره به سالروز آغاز جنگ تحمیلی دشمن بعثی علیه ایران بیان داشت: در سی و دومین سالروز دفاع مقدس، نیروهای مسلح و فرزندان این مرز و بوم امروز در سراسر کشور افتخارات و دستاوردهای خود را طی رژه‌ای که برگزار کردند به نمایش گذاشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور دفاع مقدس را سرمایه‌ای عظیم برای انقلاب اسلامی برشمرد و عنوان داشت: در حالی که بیشتر جنگ‌های ایران خسارات زیادی برای کشور داشتند اما به برکت اسلام، رهبری شجاعانه و فداکاری‌های ملت حتی یک وجب از سرزمین مقدس ایران در این جنگ به دست دشمنان نیفتاد.

وی جنگ تحمیلی را جنگ احزابی علیه ملت ایران دانست و افزود: در این جنگ خداوند نصرت خود را نصیب جمهوری اسلامی کرد بنابراین هیچ گاه نباید احساس تنهایی کنیم زیرا دفاع مقدس تابلویی تمام‌نما برای ماست که نشان داد به وسیله سرمایه‌های عظیمی چون اتکا به خداوند، الهام از اهل بیت(ع)، رهبری داهیانه و اعتماد به نفس مردمی می‌توان در مقابل خیل عظیم دشمنان پیروز شد.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن سایر مردم دارند گفت: باید آنان را عزیز بداریم زیرا رزمندگان و خانواده‌های آنها افتخار ملت ما هستند.

امام جمعه قم دفاع مقدس را سیلی محکمی به صورت آمریکا و سایر دشمنان ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: امروز هم تعطیلی چندین سفارتخانه در کشورهای مختلف سیلی دیگری از سوی فرزندان رسو‌ل‌الله بر صورت دشمنان است.

وی با بیان اینکه دشمنان بیکار ننشسته و به وسیله شبیخون فرهنگی در صدد جذب جوانان مسلمان هستند بیان داشت: هنرمندان، دانشگاهیان، حوزویان و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی باید آنچه در توان دارند در راستای به تصویر کشیدن فضای مقدس به کار گیرند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: در چند سال اخیر با تدبیر مقام معظم رهبری در راه‌اندازی جنبش نرم‌افزاری فضای تحصیل در کشور تغییر یافته و ایران به رتبه‌های بالای علمی در جهان دست یافته است در حالی که تحریم‌ها نیز علیه ملت ما اعمال می‌شود.

وی با اشاره به زنجیره توهین‌های دشمنان به پیامبر اسلام(ص) از زمان سلمان رشدی تا قرآن‌سوزی کشیش آمریکایی بیان داشت: اخیرا نیز با وجود حجم عظیم اعتراضات مردمی یکی از نشریات فرانسوی اقدام به چاپ کاریکاتورهای موهن کرده در حالی که آنها اگر به دنبال منافع مادی خود هم هستند نباید با مسلمانان اینگونه رفتار کنند.

حسینی‌بوشهری اضافه کرد: تجربه نشان داده که اینگونه اقدامات نتیجه عکس می‌دهد و تعجب من از این است که سیاست‌مداران آمریکایی امروز کجا هستند که اینگونه اقدامات صورت می‌گیرد.

خطیب جمعه قم خطاب به سردمداران غربی گفت: وقتی به ملکه انگلیس توهینی صورت می‌گیرد امتیاز آن نشریه لغو می‌شود اما زمانی که به زیباترین چهره عالم خلقت یعنی حضرت محمد(ص) جسارت می‌شود عکس‌العملی نشان نمی‌دهید، آیا این آزادی بیان است؟

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام با این کار خود نفرت عمومی علیه خود در میان مسلمانان ایجاد کردند افزود: اگر ما میلیاردها تومان خرج می‌کردیم نمی‌توانستیم چنین نفرتی را از آنها ایجاد کنیم اما به تصریح قرآن کریم دشمنان ما از میان نادانان بوده و با کارهای خود علیه خودشان اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول