اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جواد فروغی:

حرکت اعتراضی مسلمانان ضربه‌ای محکم به پیکره استکبار است

خبرگزاری فارس: قاری و قرآن‌شناس برجسته جهان اسلام با اشاره به حرکت‌های گسترده مسلمانان در محکومیت بی‌احترامی به پیامبر گفت: حرکت اعتراضی مسلمانان ضربه‌ای محکم به پیکره استکبار بود.

حرکت اعتراضی مسلمانان ضربه‌ای محکم به پیکره استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم جواد فروغی در کنگره قرآنی پیامبر رحمت و بصیرت که در مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد با اشاره به اهمیتی که خداوند به سعادت و کمال مخلوقاتش می‌دهد اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم بیان می‌کند که هر روز در حال انجام کاری است و این موضوع به انسان اهمیت حرکت رو به جلو را نشان می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام کارها به خواست خداوند صورت می‌گیرد افزود: حتی اگر برگی بخواهد از درختی بر روی زمین بیفتد، این برگ باید به اذن خداوند از درخت رها شود و یا دانه‌ای که زیر سنگی قرار دارد خداوند از احوالات این دانه با خبر است.

فروغی قرآن را کتابی دانست که خداوند آن را برای هدایت انسان فرستاده است و اضافه کرد: تمام آیات خداوند در قرآن کریم انسان را به حرکت رو به جلو برای کسب سعادت دعوت می‌کند و انسان‌ها نباید از فرصتی که خداوند در اختیار آنها قرار داده غافل شده و آن را از دست بدهند.

قاری برجسته جهان اسلام موفقیت‌های امروز اسلام را در همین راستا دانست و گفت: اگر ما امروز شاهد موفقیت اسلام در زمینه‌های مختلف هستیم، به دلیل حرکت‌هایی است که پیامبر اکرم در این راستا انجام داده‌اند.

وی با اشاره به بی‌احترامی به حضرت محمد مصطفی(ص) عنوان کرد: امروز قلب تمام مسلمانان جریحه‌دار است، و تمام دنیای اسلام و حتی تمام آزادگان در سرتاسر جهان از ساخت این فیلم ناراحت هستند.

فروغی تصریح کرد: مسلمانان با همدلی و همراهی یکدیگر امروز نماد واقعی حرکتی هستند که خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به آن دعوت کرده است.

وی اعتراض و راهپیمایی در برابر این اقدام غرب را مهم اما ناکافی دانست و افزود: ما در این زمینه با دو حرکت مواجه هستیم، یکی حرکت اعتراضی است که در این زمینه انجام شد و باید تا دستیابی به موفقیت نهایی که همان نابودی استکبار است آن را ادامه داد.

وی حرکت دوم را حرکتی علمی دانست و ابراز داشت: حرکت دومی که ما به آن نیاز داریم یک حرکت علمی است، ما باید خود را به سلاح علم مجهز کنیم و امروز بیش از هر چیز به توانایی مسلمانان به شناسایی علوم قرآنی نیاز داریم.

قاری برجسته جهان اسلام افزود: مطمئناً هیچ سلاحی در دنیا به اندازه سلاح علم کارساز نیست، ما می‌توانیم با استفاده از علوم قرآنی و همچنین با استفاده از معارف اهل بیت علیهم السلام به مقابله با دشمنان بپردازیم.

فروغی با انتقاد از برخی عقیده‌ها مبنی بر عدم نیاز مقابله با نادان‌ها گفت: این را نگوییم که اقدامات غرب از روی نادانی است و بعد امور را به حال خود رها کنیم، حتی اگر هم این کار از روی نادانی باشد، ما باید جلوی آن را بگیریم چون می‌شود حکایت آن مثلی که می‌گویند یک نفر نادان سنگی را به ته چاهی می‌اندازد و صد عاقل نمی‌توانند آن را در بیاورند.

وی معرفی چهره واقعی اسلام به تمام جهان را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایفی که ما داریم این است که چهره واقعی اسلام و خوبی‌های آن را به جهان معرفی کنیم، غرب در تلاش است که این چهره را بد نشان دهد، زمانی که ما اصل اسلام را معرفی کنیم، خود به خود اقدامات غرب بی‌اثر خواهد بود.

وی در پایان غرب را از مقابله با جهان اسلام ناتوان دانست و گفت: امروز ما شاهد گرایش پیروان دیگر ادیان به اسلام هستیم و این مسئله دلیل محکمی از تأثیر تبلیغ دین اسلام برای جهانیان است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول