اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاکدشت:

امروز جهان اسلام از استکبار بیزار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاکدشت گفت: امروز مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل به واسطه اهانت به رسول اکرم و پیامبر اسلام (ص)، گور خود را کنده‌اند و جهان اسلام را از خود متنفرتر کرده‌اند.

امروز جهان اسلام از استکبار بیزار است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن لزومی در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: خداوند در انجام همه امور با انسان‌های متقی و پرهیزکار بوده پس شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم.

امام جمعه پاکدشت در ادامه با اشاره به ضرورت و لزوم دین در زندگی بشریت، با طرح سئوالی مبنی بر دلیل نیاز انسان به دین، افزود: انسانی که خواهان محدود نبودن عقل و تفکر خود به دنیای فانی است و در پی کسب اطلاعات و آگاهی‌های دیگری بوده، نیازمند دین است.

وی ادامه داد: شکوفایی استعدادها و خلاقیت، رشد باورهای دینی، تولد بسیج مستضعفان، رشد فضایل اخلاقی و معنوی، تحول در صنایع دفاعی کشور از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام لزومی اضافه کرد: اگر امروز می‌بینیم حلقه محاصره استکبار تنگ شده و تمام کشورها را در اختیار خود گرفته ولی تنها یک کشور همچون ایران اسلامی در برابر منافع آنها ایستادگی کرده به دلیل اتکا به خدای متعال است.

امام جمعه پاکدشت یادآور شد: نخستین درس دفاع مقدس این است که همه هوشیار باشیم چرا که در همه شرایط  دشمن در کمین است.

وی دومین درس دفاع مقدس را ایمان به خدا، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: سومین درس و عبرت دفاع مقدس این است که فتنه‌گران داخلی همواره زمینه‌ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.

حجت‌الاسلام لزومی پیروزی در دوران مقدس را از آن خداوند دانست و تصریح کرد: ایمان و وحدت، اطاعت از رهبری و هدایت‌گری‌های بی‌بدیل امام و رهبری نیز از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به اینکه توانمندی‌های کشور نسبت به دوران هشت سال دفاع مقدس قابل قیاس نیست، بیان داشت: هیچ قدرتی نمی‌تواند خواسته‌های خود را به ما تحمیل کند، این مهم از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: بیداری اسلامی که به لطف خدا اکنون جهان اسلام را فرا گرفته است، دستاورد مقاومت ملت صبور ما در برابر تهاجم دشمن در همه این عرصه‌ها است و ملت‌های مسلمان فهمیدند که باید به بدخواهان خود «نه» بگویند.

خطیب جمعه پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: امروز مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل به واسطه اهانت به رسول اکرم و پیامبر اسلام (ص)، گور خود را کنده‌اند و جهان اسلام را از خود متنفرتر کرده‌اند و قیام عمومی جهان اسلام این روزها شاخص اسلامی خود را به خوبی نشان می‌دهد و همین مسئله نیز پیام امام و انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول