اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان:

50 درصد از عوامل موثر بر سلامت جامعه، اجتماعی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان گفت: 50 درصد از عوامل موثر بر سلامت جامعه اجتماعی و در واقع خارج از حیطه دانشگاه علوم پزشکی است.

50 درصد از عوامل موثر بر سلامت جامعه، اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی ظهر امروز در جلسه کارگروه امنیت غذایی استان زنجان به مصوبات جلسه قبلی اشاره و در مورد مراحل اجرای آنها گزارشی ارائه داد.

وی واگذاری زمین در سه شهرک اقماری شهر زنجان را که از مصوبات قبلی بود در مرحله اجرا اعلام کرد و افزود: دو زمین برای احداث این مراکز واگذار شده است و سومی هم در حال طی روند اداری است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان تصریح کرد: مصوبه یکپارچه‌سازی مطالعات در مورد آلودگی‌های کارخانه سرب و روی زنجان هم در دست اقدام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل تعیین‌کننده سلامت اشاره کرد و گفت: حاشیه‌نشینان و فقر مالی از جمله عوامل تاثیرگذار بر سلامت هستند.

صائینی بر تاثیرگذاری عوامل داخلی و خارجی بر سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: دسترسی به خدمات و آلودگی‌های محیط از دیگر عوامل تاثیرگذار بر سلامت افراد جامعه هستند.

وی جنسیت، تغذیه و سن و سال را از دیگر عوامل موثر بر زندگی و سلامت جامعه عنوان کرد و ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت که 50 درصد عوامل موثر بر زندگی افراد عوامل اجتماعی هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان 10 درصد عوامل موثر بر سلامت افراد جامعه را عوامل محیطی و 25 درصد را مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی اعلام و اضافه کرد: 15 درصد از عوامل تاثیرگذار بر سلامت را دیگر عوامل تشکیل می‌دهند.

وی از بهبود امید به زندگی در ایران نسبت به سال‌های اول انقلاب خبر داد و گفت: سن امید به زندگی در ایران از 54 سال اوایل انقلاب به حدود 74 سال رسیده است.

صائینی به تشکیل کمیسیون عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: این کمیسیون به ریاست دکتر لاریجانی تشکیل شده است.

وی برخی تفاوت‌ها را در حوزه سلامت جامعه اجتناب‌ناپذیر اعلام کرد و ادامه داد: با برخی اقدامات می‌توان برخی تفاوت‌های موجود در سطح جامعه را جبران کرده و در راستای ارتقای سلامت جامعه گام برداشت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان از راه‌اندازی مرکز تحقیقات عوامل موثر بر سلامت در زنجان خبر داد و گفت: این یکی از مراکز تحقیقاتی پیشرو در سطح کشور محسوب می‌شود.

وی برگزاری کارگروه امنیت غذایی استان زنجان را از اقدامات موثر در گسترش عدالت در سطح کشور عنوان کرد و افزود: برقراری عدالت در سلامت نیازمند همکاری ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی است.

صائینی از وجود 52 شاخص سلامت در حوزه سلامت اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: 30 شاخص از مجموع این 52 شاخص باید توسط سایر ارگان‌ها رعایت و عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل جلسات دیگر کارگروه‌ها اشاره کرد و گفت: برخی مصوبات این کارگروه‌ها سلامت و امنیت غذایی جامعه را به چالش می‌کشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان راه‌کار جلوگیری از تصویب مصوبات دخیل در سلامت جامعه را تصویب اینگونه مصوبات در کارگروه امنیت غذایی اعلام کرد.

در ادامه جلسه بخشدار مرکز زنجان به مشکلات موجود در روستاهای بالا دست سد تهم اشاره کرد و افزود: این روستاها در نزدیکی مرکز تامین آب شرب مرکز استان زنجان قرار دارد.

ابوالفضل خوئینی بر لزوم مجاب‌شدن روستائیان برای حفر چاه فاضلاب تاکید کرد و افزود: برخی از روستاها هم مشکلاتی دارند که باید نسبت به جابه‌جایی آنها اقدام شود.

وی فضولات حیوانی را از دیگر مشکلات روستاهای بالا دست سد تهم زنجان اعلام کرد و ادامه داد: حل مشکلات این‌ چنینی نیازمند همکاری خانه‌های بهداشت است.

بخشدار مرکز زنجان بر لزوم حل مشکل زباله در سایر روستاهای اطراف شهر زنجان از جمله روستای دو اسب تاکید کرد و گفت: ای کاش راه حلی مانند دریافت هزینه حمل زباله از طریق فیش در روستا هم اجرا شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول