اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس بهداشت روان در یزد:

انعطاف پذیری کلید سلامت روان است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس بهداشت روان در یزد گفت: برای دستیابی به سلامت روان باید در برابر شرایط جدید و سخت زندگی انعطاف پذیر بود و تو کل به خدا را در زندگی به جریان انداخت.

انعطاف پذیری کلید سلامت روان است

اعظم عربی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: حل مسئله و تصمیم گیری مهارت‌هایی هستند که به فرد توانایی تصمیم گیری‌های موثر را در موقعیت‌های حساس زندگی می‌دهند و با توجه به اینکه افراد در زندگی با مشکلات مواجه می‌شوند، نیاز به چنین مهارت‌هایی دارد تا در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد.

وی یکی از مهارت‌های مهم و کاربردی در زندگی هر انسان را کنترل هیجانات و خشم دانست و افزود: خشم شالوده احساسات است و کنترل خشم تکنیک مهمی برای کاهش استرس است و برای کاهش خشم و آثار زیان‌بار آن باید در هنگام خشم به علت‌های آن فکر کرد و سعی شود با راه‌های مناسب همچون نوشیدن آب سرد و تغییر محیط به طور منطقی با آن کنار آمد.

عربی اظهار داشت: برای دستیابی به سلامت روان سعی کنیم مثبت‌اندیش باشیم و در زندگی نیمه پر لیوان را ببینیم، در انعطاف پذیری با شرایط جدید و سخت زندگی تاثیرات منفی محیط را به حداقل برسانیم و توکل به خدا را در زندگی به جریان بیاندازیم.

وی در معرفی مرکز مشاوره نیکوپور گفت: این مرکز هر هفته در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه  با حضور روانشناسان و روانپزشک  آمادگی ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه‌های مهارت‌های زندگی، بهبود روابط زوجین و مهارت‌های فرزندپروری همچنین پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر دارد.

* ورزش‌های هوازی مناسب برای سنین سالمندی

وی در ادامه به افسردگی سالمندی نیز اشاره کرد و گفت: این نوع افسردگی در سنین بالا بروز می‌کند و فرد اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد که با استراحت و ورزش‌های هوازی همچون پیاده‌روی،تغذیه صحیح و کامل و کاهش استرس در محیط زندگی می‌تواند بهبود پیدا می‌کند.

وی همچنین توصیه کرد: در صورت بروز افسردگی‌های سالمندی افراد به تنظیم وقت برای جلوگیری از ورود استرس به زندگی و دوری از عوامل استرس‌زا اقدام کنند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول