اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند پرداختن به بهداشت و سلامت است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرداختن به سه اصل روان، بهداشت و سلامت سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند پرداختن به بهداشت و سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی حاجبی بعدازظهر امروز در مرکز تربیت معلم شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد:  بازو های اجرایی بهداشت کل کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و توجه به بحث سلامتی، روانی و اجتماعی یکی از وظایف این دانشگاه‌ها در سراسر کشور است.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: پرداختن به سلامت معنوی برای ما بسیار ارزشمند است و امیدواریم که بتوانیم با برنامه‌های مناسب پاسخگوی افرادی  باشیم که تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار گرفته‌اند.

وی ابراز کرد: ایران جزوه 10 کشور بلاخیز در دنیا است و باید آمادگی داشته باشیم که هر لحظه احتمال وقوع بلایای طبیعی وجود دارد.

حاجبی افزود: اگر به اختلالات پس وقوع حادثه رسیدگی نشود این عمل سبب مشکلات روانی و روانشناختی می‌شود که تاثیرات  مخربی را بر روی فرد به جای می‌گذارد و ما به دنبال کاهش این نوع اختلالات و مشکلات هستیم.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: 7 تا 15درصد از مردم پس از وقوع زلزله مبتلا به بیماری افسردگی می‌شوند و در همین راستا، وزارت بهداشت در سال 1377 کمیته‌ای را تحت عنوان کمیته تخصصی کاهش اثرات و بلایای طبیعی در وزارت بهداشت راه‌اندازی کرد که اساس کار این کمیته، رسیدگی به افرادی  است که در جریان وقایع طبیعی آسیب می‌بینند.

وی گفت: برنامه‌ای جهت پیشگیری از عوارض روانی و اجتماعی ناشی از عوارض طبیعی و غیرطبیعی کار خود را در کشور آغاز کرده و ما به دنبال این هستیم که بتوانیم قبل و بعد از وقوع حادثه، خدمات درمانی و روانشناختی در سراسر کشور داشته باشیم.

رئیس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دیدگاه همگان پس از وقوع حادثه این است که باید خدمات امداد‌رسانی اولیه تشریح شود؛ ولی در کنار این امدادرسانی یکی از بحث‌های بسیار مهمی که شرایط را به گونه‌ای برای آسیب‌دیدگان  باید آسان سازد، بحث درک روان‌شناختی از بازماندگان است.

وی افزود: مهم‌ترین نیاز بازماندگان و آسیب‌دیدگان هر نوع وقایع طبیعی، مطلع کردن آنها از وضع بستگان و بازماندگانشان است که این عمل را بر عهده گروه و تیم امدادرسانی روانشناختی است.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول