اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه امسال

شهرکرد میزبان همایش سالمندی و سلامت می‎شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری از برگزاری همایش علمی سالمندی و سلامت در شهرکرد همزمان با مهرماه سال‌جاری خبر داد.

شهرکرد میزبان همایش سالمندی و سلامت می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا ایمانی پیش ازظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری این همایش در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار داشت: سالمندی دوره‎ای است که طی آن سالمندان در معرض تهدیدات بالقوه‎ای مانند افزایش ابتلا به بیماری‎های مزمن، کاهش سلامت عمومی، تنهایی و انزوا و عدم برخورداری از حمایت اجتماعی بوده و به دلیل ناتوانی‎های جسمی و ذهنی در موارد زیادی نیز استقلال فردی آنها مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی افزود: این عوامل می‌تواند منجر به افت کیفیت زندگی در سالمندان شود در این میان محیطی که سالمند در آن به سر می‎برد، می‎تواند عامل تاثیرگذار بر کیفیت زندگی باشد.

ایمانی خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد سالمندان لزوم توجه به مسائل مربوط به سلامت عمومی، حمایت اجتماعی، توانبخشی آنها و در مجموع توجه به کیفیت زندگی آنها افزایش می‎یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری سلامت سالمندان، یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات بهداشتی در بیشتر جوامع است و مقابله با این مشکلات به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های دقیق و صحیح نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه سالم پیر شدن و سالمند فعال بودن مهم‌تر از هر چیز دیگری است که به برنامه‎ریزی دقیق نیاز دارد، گفت: جامعه و نسل جوان به هدایت و ارشاد نیاز دارند تا بتوانند در مسیر صحیح زندگی گام بردارند و سالمندان که صاحب آگاهی، تجربه و اطلاعات فراوان هستند، می‎توانند جوانان را ارشاد کنند و جامعه را از سقوط، سراشیبی و زوال نجات دهند.

ایمانی با اشاره به اهمیت نیازهای عاطفی سالمندان، گفت: احترام گذاشتن به سالمندان به‎ویژه در محیط خانواده، قدرشناسی و سپاسگزاری از تلاش‎ها و فعالیت‎های آن‌ها، ایجاد رابطه صمیمی و درک کردن شرایط آن‎ها با گوش کردن و پذیرفتن، در اولویت قرار دادن رفع مسائل و مشکلات و نادیده گرفتن خطاها، ابراز و محبت و حمایت از آن‎ها، جزو وظایفی است که تک تک افراد خانواده در مقابله سالمندان بر عهده دارند.

وی در ادامه از برگزاری همایش سالمندی و سلامت در شهرکرد خبر داد و گفت: براساس این فراخوان علاقه‎مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله با محورهای سلامت جسمی، سلامت روحی، روانی و معنوی سالمندان و سلامت اجتماعی سالمندان به دبیرخانه همایش سالمندی و سلامت ارسال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: متقاضیان در بخش سلامت اجتماعی می‌‎توانند آثار خود را با موضوع بیماری‌های شایع و پیشگیری از حوادث و بلایای دوران سالمندی، تغذیه و سلامت سالمندان، فعالیت فیزیکی و سلامت سالمندان و سالمندی زودرس به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

انتهای پیام ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول