اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌توانبخشی بهزیستی کردستان:

راه‌اندازی شورای سلامت سالمند در کردستان الزامی است

خبرگزاری فارس: معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی کردستان راه‌اندازی شورای سلامت در استان را الزامی خواند و بر توجه به این مهم تاکید کرد.

راه‌اندازی شورای سلامت سالمند در کردستان الزامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا حشمتی ظهر امروز در کمیته راهبردی سلامت سالمند در سالن جلسات ستاد مرکزی  دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته شده تا سه دهه دیگر کشور از میان‌سالی عبور کرده و وارد پیرسالی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز جمعیت کشور ما وارد دوره سالمندی نشده است اما میزان خدمات قابل ارائه به سالمندان موجود با مشکلاتی مواجه است.

وی بیان داشت: به دلیل نبود دورنمایی از وضعیت سالمندی در کشور هنوز رسیدگی به موضوعات مرتبط با این قشر جزو اولویت‌های کاری مسئولان قرار نگرفته است.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی کردستان اظهار داشت: اختصاص اعتبارات کم و ناچیز به بحث و مسائل مربوط به سالمندی نشان از کم اهمیت بودن این موضوع در کشور دارد.

حشمتی یکی از مشکلات استان را نبود سازمان‌های مردم‌نهاد سالمندی خواند و افزود: با وجود اینکه در تمامی شهرستان‌های استان خواستار ایجاد و راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد سالمندی شده‌ایم ولی هیچ رغبت و تمایلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: تشویق و ترغیب مردم به راه‌اندازی NGOهای سالمندی در استان نیازمند فرهنگ‌سازی است تا بدین وسیله حساسیت موضوع برای مردم آشکار شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده به سالمندان پاسخگوی نیاز این قشر نیست، گفت: تشکیل انجمن‌های سالمندی یکی از راهکارهای رسیدگی به وضعیت و حل و فصل مشکلات سالمندان است.

به گفته معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی کردستان، تجربه نشان داده است که کارهایی که توسط خود مردم به صورت خودجوش صورت می‌گیرد تاثیرات بیشتری داشته و توانسته‌اند در پیشبرد اهداف تعیین‌شده خود مسئولان را بهتر متقاعد کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول