اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

برگزاری نشست‌های تخصصی ارتقای ایمنی و سلامت در جنوب تهران

خبرگزاری فارس: نشست‌های تخصصی ارتقای ایمنی و سلامت به‌منظور افزایش سطح سلامت در جنوب تهران برگزار شد.

برگزاری نشست‌های تخصصی ارتقای ایمنی و سلامت در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز نشست‌های تخصصی ارتقای ایمنی و سلامت در شهرداری منطقه 15 ویژه رانندگان تاکسی به‌منظور افزایش سطح سلامت آنها و ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک با هدف ارتقای ایمنی کودکان از تولد تا پنج سالگی برگزار شد.

در نشست ارتقای ایمنی رانندگان تاکسی، ابهری عضو عالی شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ارتباط با ایمنی روانی رانندگان و دکتر خسروی پزشک و عضو شورای سیاستگذاری جامعه ایمن در خصوص ایمنی جسمی آنان شامل تغذیه مناسب، بهداشت، ‌نحوه سوار شدن و نشستن در خودرو،‌ پیاده‌روی، ‌استفاده از لباس مناسب و عینک جهت مقابله با اشعه ماوراء بنفش، ‌مقابله با ویروس‌های سرماخوردگی و ... مطالبی را عنوان کردند.

بنابر این گزارش، در این نشست همچنین مصطفی فروتن، متخصص روانشناسی و نماینده شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن نیز در ارتباط با اهمیت موضوع مهارت‌های زندگی سخنانی را ایراد کرد و یادآور شد: اگر چنانچه تمام نیازهای ضروری زندگی شامل سواد، منابع مالی،‌ خانواده،‌ مسکن، ‌سلامت، ‌امنیت، ‌غذا و پوشاک در دسترس انسان باشد، ‌انسان باز هم به تکامل نخواهد رسید مگر اینکه مهارت‌های زندگی را فرا بگیرد.

وی در ادامه به تشریح مهارت‌هایی برای تغییر رفتار اشاره کرد و گفت: کشف بعد معنوی وجود، فعالیت‌های داوطلبانه و صرف انرژی و زمان در امور خیریه و ارتقاء عزت نفس از جمله مصادیق این تغییر رفتار است.

این گزارش حاکی است، در نشست تخصصی ارتقای ایمنی و سلامت کودکان نیز که ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک با حضور دارابی، قائم مقام دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن برگزار شد، فروتن متخصص روان‌شناسی و نماینده شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن و ابوالحسنی پزشک و نماینده شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن در ارتباط با ایمنی کودکان و رفتارشناسی کودکان سنین صفر تا پنج سال سخنانی را ایراد کردند.

شایان ذکر است، ‌آموزش مهارت‌های ایمنی در کودکان بسیار حائز اهمیت است و پایه اصلی رفتارهای ایمن فرد برای حفظ سلامت روانی و جسمی برگرفته از آموزش این مهارت‌ها در دوران کودکی است و از سوی دیگر با توجه به رشد انواع آسیب‌های اجتماعی توجه به ارتقای آموزش‌ها اهمیت دارد و این مهارت‌ها به ابزارهای رشد فردی دیگری مانند عزت نفس، ‌کمال‌گرایی، ‌پذیرش مسئولیت و ... کمک می‌کند و می‌تواند در تمام این ابعاد به افزایش و ارتقای قابلیت‌های کودک کمک کند و از شدت پیامدهای منفی بکاهد. 

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول