اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد

ضرورت خوداتکایی کشور در حوزه سلامت

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر تلاش برای خوداتکایی کشور در حوزه سلامت تاکید کرد.

ضرورت خوداتکایی کشور در حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمدهادی ایمانیه در همایش منطقه‌ای اقتصاد سلامت اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای فائق آمدن بر تحریم‌ها در حوزه سلامت، با مدیریت مالی دقیق دانشگاه‌ها و صرف وقت بیشتر مسئولان دانشگاه‌ها در امور مربوطه، ضروری است.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسه‌های مشترک بین دانشگاه‌ها به منظور انتقال تجارب به یکدیگر و ایجاد زمینه همکاری بیشتر دانشگاه‌ها و بسیج جامعه پزشکی، می‌تواند در بی‌اثر کردن تحریم‌ها و رسیدن به خوداتکایی در کشور تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

ایمانیه بیان کرد: ایجاد سایت ویژه اقتصاد سلامت یک امر ضروری است که باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: فرهنگ‌سازی بیشتر در صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، کاهش فعالیت‌ها و برنامه‌های غیرضروری در دانشگاه‌ها و تقسیم‌بندی کارهای مختلف بین دانشگاه‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که نقش موثری در کاهش هزینه‌های غیرضروری و توجه به اقتصاد سلامت کشور دارد.

ایمانیه افزود: روش‌های تشخیص غیرضروری برای بیماران باید کاهش پیدا کند و همچنین زمینه توسعه طب سنتی در کشور فراهم شود.

وی بر ضرورت ساماندهی نیروی انسانی، استفاده بهینه از نیروی انسانی و استخراج و تهیه شاخص‌های نیروی انسانی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: خرید تجهیزات پزشکی لوکس که غیرضروری هستند نیز باید مورد کنترل قرار گیرد و به واگذاری بیشتر واحدها به بخش خصوصی در راستای اجرای اصل 44 نیز توجه شود.

ایمانیه بیان کرد: دانشگاه‌هایی که کمیته مقابله با تحریم‌ها ندارند، با راه‌اندازی این کمیته می‌توانند در خوداتکایی کشور و بی‌اثرکردن تحریم‌ها، فعال‌تر عمل کنند.

در این همایش که با حضور روسا، معاونان و مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی و مسئولان بسیج جامعه پزشکی استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، فسا و جهرم برگزار شد، معاونان دارو و غذا، توسعه مدیریت و منابع، دبیر کمیته اقتصاد سلامت، مسئولان بسیج جامعه پزشکی استان فارس و قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیان مطالبی در حوزه اقتصاد سلامت و ارائه گزارش‌های واحدهای مربوطه در این زمینه پرداختند و همچنین بیمارستان شهید دستغیب شیراز و شبکه بهداشت و درمان مرودشت مورد پایش قرار گرفتند.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول