اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار‌ گلستان:

طرح پزشک خانواده به دنبال سلامت‎محوری است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت:‌ طرح پزشک خانواده به دنبال سلامت‎محوری است.

طرح پزشک خانواده به دنبال سلامت‎محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اجرای طرح پزشک خانواده را لازم‎الاجرا دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح پزشک خانواده یک طرح ملی است اجرای این طرح نگاه سیستم بهداشتی گذشته کشور را از بیمار و بیمار‎محوری را به سلامت‎محوری تغییر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان تصریح کرد: این طرح اساسا به دنبال کیفی‎سازی بوده و در نظر دارد خدمات حوزه پزشکی را به بهترین نحو در سطح جامعه به اجرا درآورد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار‌ گلستان افزود: طرح پزشک خانواده به منظور عدم افزایش اشغال تعداد تخت‎های بیمارستان، استفاده نادرست و بی‎رویه از داروها و کم شدن هزینه‎ها است تا بیماران با مشکل خاصی مواجه نشوند.

جمشیدی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده به دنبال کیفی‎سازی است خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، خدمات متعالی‎تر شده و کیفیت کار بالا می‎رود.

وی افزود: بعید نیست در اجرای موفق طرح ابتدا مشکلاتی پیش آید، اما باید ایمان داشته باشیم که با مدیریت خوب، مشکلات رفع خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‎های استان و مدیران شبکه بهداشت و درمان در راس اجرای طرح پزشک خانواده قرار دارند گفت: پزشک خانواده باید با آگاهی دادن کامل مردم و جامعه هدف همراه باشد.

جمشیدی افزود: پزشکان باید در راستای اجرای این طرح توجیه شوند و مراکز بهداشت شهرستان‎ها و فرمانداران باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

وی اطلاع‎رسانی از طریق صدا و سیما و تریبون نماز جمعه، برگزاری جلسات ستاد اجرایی، کیفی‎سازی مسائل، اجاره کردن مکان برای استقرار پزشک، تامین دارو و تجهیز اضافه به آن، جلسه با ادارات تامین اجتماعی و خدمات درمانی و اعلام ثبت‎نام عمومی را از اقدامات فرمانداران و روسای شبکه‎های بهداشت شهرستان‎ها برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به دریافت مجوز ساخت دو بیمارستان در گرگان، دو بیمارستان در گنبدکاووس و دو بیمارستان در مراوه‎تپه و گمیشان گفت: این بیمارستان‎ها باید با نظر کارشناسی اجرا شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول