اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

بیکاری گریبانگیر جوانان گچساران شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران با تأکید بر لزوم حمایت جدی از واحدها و طرح‌های تولیدی و صنعتی گفت: بیکاری گریبانگیر جوانان گچساران شد‌ه‌اند و حمایت از توسعه واحدهای صنعتی عامل مهمی در حل این مشکل است.

بیکاری گریبانگیر جوانان گچساران شده است

محمد شفیعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدها و طرح‌های تولیدی و صنعتی گچساران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: دولت تلاش می‌کند تا با پرداخت تسهیلات در بخش صنعت، زمینه را برای فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، واحدهای صنعتی فعال، نیمه فعال و راکد شناسایی شده‌اند و بر اساس سطح نیازمندی در قالب تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند.

تعطیلی برخی واحدهای صنعتی گچساران به علت مشکلات مالی

فرماندار گچساران اجرای طرح‌های صنعتی بزرگ و کوچک را در توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و افزایش سطح تولیدات گچساران مؤثر دانست.

شفیعی افزود: در این شهرستان ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت و معدن وجود دارد که باید با سرمایه‌گذاری بیشتر، این ظرفیت‌ها به بهترین نحو ممکن مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام اجرایی گچساران بیان داشت: طرح‌های صنعتی خوبی در این شهرستان راه‌اندازی و احداث شده که فعالیت برخی از این طرح‌ها به علت مشکلات مالی که دارند، متوقف است.

شفیعی تصریح کرد: واحدهای صنعتی بزرگی از قبیل کارخانه بهنوش، کارخانه آجرسازی، کارخانه بستنی و لبنیات در این شهرستان فعال است.

وی افزود: طرح‌های توجیهی برای توسعه و گسترش این واحدهای تولیدی طراحی شده اما به علت کمبود منابع مالی همچنان توسعه آنها متوقف است.

شفیعی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی به این طرح‌ها ضمن افزایش سطح تولیدات در کهگیلویه و بویراحمد و گچساران، در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش آمار بالای بیکاری در این شهرستان مؤثر است.

کارخانه ماشین‌سازی گچساران به علت مشکل مالی تعطیل است

فرماندار گچساران با تأکید بر لزوم بررسی هر چه بیشتر مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی گچساران، توجه جدی مسئولان استانی و مدیران بانک‌های عامل را خواستار شد.

شفیعی عنوان داشت: بیکاری مهم‌ترین معضل و مشکل در گچساران بوده که گریبانگیر جوانان این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: برای رهایی از این وضعیت به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و توسعه طرح‌های صنعتی در این شهرستان نیاز است.

شفیعی ابراز داشت: دو طرح صنعتی بزرگ پتروشیمی و کارخانه ماشین‌سازی گچساران به علت کمبود منابع مالی همچنان عملیات آنها راکد است.

وی تصریح کرد: برای راه‌اندازی و حل مشکلات این واحدها لازم است مسئولان استانی با تلاش بیشتر نسبت به فعال کردن این طرح‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول