اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

رفع بیکاری با طرح قوانین دست و پاگیر انصاف نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب با بیان اینکه نباید محکم در عمل به مقررات عمل کرد بلکه گاهی انعطاف نیاز است، گفت: پیچیده کردن قوانین موجب عقب‌ماندگی در برخی زمینه‌ها می‌شود.

رفع بیکاری با طرح قوانین دست و پاگیر انصاف نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی عصر امروز در جلسه ستاد ویژه توسعه بخش کشاورزی بناب اظهار کرد: طرح‌های مصوب در توسعه کشاورزی بناب که باید اجرایی شود شامل خرید دام، احداث و بهسازی اماکن دامی، احداث استخر ذخیره و انتقال آب برای اجرای آبیاری تحت‌فشار، احداث بارانداز فرآوری انگور همچنین تجهیز چاه‌های آب است.

وی، با انتقاد از پیشرفت کند توسعه کشاورزی در شهرستان بناب گفت: متأسفانه کشاورزی ما نسبت به صنایع پیشرفت خوبی نداشته و این در حالی است که قدمت کشاورزی شهرستان بناب خیلی بیشتر از صنعت است.

برقی با تأکید بر لزوم جدیت مسئولان شهرستان با رویکرد تشویقی و ایجاد روحیه امیدواری در کشاورزان شهرستان گفت: متولیان کشاورزی شهرستان باید بیکاران علاقمند به این صنعت را شناسایی کرده و آنها را به استفاده از امتیازات طرح توسعه کشاورزی ترغیب کنند.

وی شفاف‌سازی و آسان کردن برخی بخشنامه‌های بانک کشاورزی را به ویژه در مقوله نحوه اخذ ضمانت وام‌ها ضروری دانست و از مدیران شهرستان خواست تا ضمن هموار کردن مسیر توسعه و رونق کشاورزی در شهرستان، قوانین و مقررات را به نفع مردم تفسیر و اجرا کنند.

فرماندار بناب تصریح کرد: نباید زیاد مقرراتی و جدی عمل کرده و عین قانون نوشته شده را برای مردم اجرا کنیم بلکه باید انعطاف‌پذیرتر باشیم تا موفق‌تر پیش برویم، پیچیده کردن قوانین موجب عقب‌ماندگی ما در برخی زمینه‌ها می‌شود.

برقی تأکید کرد: مانع شدن در برابر اشتغال بیکاران با طرح قوانین دست و پاگیر انصاف نیست.

وی اظهار کرد: باید با جذب، تشویق و آموزش مردم سعی کنیم سهم 60 میلیارد ریالی طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان را جذب کنیم و نگذاریم آن را به شهرهای فعال دیگر انتقال دهند.

جعفر صادقی مدیر جهاد کشاورزی بناب نیز در این جلسه از شهرداری بناب به خاطر مانع شدن در برابر اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی به وسیله قوانین اضافی مثل حریم شهر انتقاد کرد و گفت: هر کسی از فعالان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی را برای اخذ مجوز احداث به شهرداری می‌فرستیم، از برخورد سختگیرانه و قانونی شهرداری بناب ناامید و مأیوس می‌شود. 

محمود پورلطفعلی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از ثبت‌نام 233 نفر علاقمند جویای کار برای استفاده از تسهیلات و امتیازات طرح توسعه بخش کشاورزی در سامانه اینترنتی رصد خبر داد و تاکید کرد: جلسات توجیهی و آموزشی لازم برای آنها به زودی برگزار خواهد شد.

از ابتدای امسال تاکنون جمعاً 113 طرح با اعتباری افزون بر 29 میلیارد و 799 میلیون ریال در جلسات ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان بناب تصویب شده است.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول