اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

واحدهای تولیدی وابسته به منابع بانکی نشوند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واحدهای تولیدی نباید فقط وابسته به منابع و تسهیلات بانکی باشند.

واحدهای تولیدی وابسته به منابع بانکی نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی ظهر امروز در جمع تعدادی از صنعتگران آذربایجان‌شرقی با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، اظهار کرد: تاثیر روانی این پرونده بر تمام فعالیت‌های بانکی کشور سایه انداخته و آنها را نسبت به پرداخت تسهیلات بدبین و ده‌ها برابر مبلغ اختلاس به کشور ضربه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه باید به قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های اختلاس اطمینان داشت، تصریح کرد: تعداد کمی از تسهیلات گیرندگان به بانک‌ها بدهی دارند اما، این موضوع باعث شده تا بانک‌ها به همه صنعتگران دید منفی داشته باشند و در پرداخت تسهیلات به آنها سختگیری کنند.

رحمانی از اختصاص 10 درصد از منابع از محل صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و 10 درصد دیگر نیز به بخش کشاورزی خبر داد و اظهار کرد: این منابع به صورت ریالی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت که به هر بخش مبلغی حدود 40 هزار میلیارد ریال تعلق می‌گیرد.

واحدهای تولیدی وابسته به منابع بانکی نشوند

وی با تاکید و یادآوری این نکته که واحدهای تولیدی نباید فقط وابسته به منابع و تسهیلات بانکی باشند، افزود: 80 هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل تزریق می‌شود و آنها نیز مکلف هستند تا تسهیلات مورد نیاز بخش‌های یاد شده را با سود پایین تامین کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه تامین منابع مالی اولین مشکل تولید کشور است، ابراز کرد: سعی می‌شود سرمایه بانک‌‌ها افزایش یابد تا از این طریق توان آنها برای پرداخت تسهیلات بالا رفته و نیازهای تولید را رفع کنند.

تنگ‌نظری مانع توسعه منطقه می‌شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: برخی تنگ‌نظری‌ها در جامعه، ما را از رسیدن به توسعه اقتصادی باز می‌دارد از این رو برای رسیدن به توسعه باید دیدگاه‌‌های خود را عوض کنیم.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول