اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

واحدهای تولیدی نباید در دستگاه‌های دولتی سرگردان باشند

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار توجه ویژه به واحدهای صنعتی شد و گفت: واحدهای تولیدی نباید در دستگاه‌های دولتی سرگردان باشند.

واحدهای تولیدی نباید در دستگاه‌های دولتی سرگردان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، علی منتظری عصر امروز در دور چهارم بازدید اصحاب رسانه گیلان از طرح‌های توسعه واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: امسال شرایط ویژه‌ای بر صنعت کشور حاکم است.

وی به نامگذاری امسال مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: شعار مذکور با برنامه‌ریزی اعلام شده ضمن اینکه اقتصاد مقاومتی به دنبال آن مطرح شده است.

منتظری تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را نیازمند برنامه‌ریزی و رسیدگی به واحدهای تولیدی خواند و تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف باید برای تولید برنامه ویژه داشته باشند و به نیازهای واحدهای تولیدی پاسخ دهند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر تلاش سازمان‌ها و نهادهای مختلف در برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی، ابراز کرد: تمام دستگاه‌ها باید با مشکلات تولید آشنا باشند و به کمک این واحدها بشتابند.

وی خواستار همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های صادر کننده مجوز با واحدهای تولیدی شد و بیان کرد: امسال دستگاه‌ها نباید کم‌کاری کنند.

منتظری با بیان اینکه کم‌کاری دستگاه‌ها در برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی استان از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تا پایان سال جاری رسانه‌ای می‌شود، اظهار کرد: کم‌کاری دستگاه‌ها در برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی قابل پذیرش نیست.

این مسئول به بازدید هفتگی از واحدهای تولیدی گیلان اشاره کرد و گفت: مشکلات واحدهای صنعتی استان در محل تولید بررسی می‌شود و حضور رسانه‌ها در این زمینه لازم و ضروری است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید براینکه واحدهای تولیدی نباید در دستگاه‌های دولتی سرگردان باشند، بیان کرد: مشکلات واحدهای صنعتی باید در محل تولید برطرف شود.

وی واحد تولیدی نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات را از واحدهای موفق گیلان معرفی کرد و افزود: شرکت مذکور برنامه‌های جدید توسعه‌ای را در حال اجرا دارد.

منتظری کمبود سرمایه در گردش را از مشکلات شرکت نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات خواند و تصریح کرد: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی نیازمند همکاری بانک‌های عامل است.

کاشت 3 نهال در مقابل یک درخت فرسوده

مدیرعامل شرکت نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات نیز در جمع خبرنگاران یادآور شد: نئوپان از فشرده شدن ذرات چوب آغشته به چسب زیر فشار، حرارت و زمان معین تولید می‌شود.

علی مشمولی با بیان اینکه شرکت نئوپان فومنات در سال 1375 تاسیس شده و در سال 1382 با ظرفیت اسمی سالانه 48 هزار متر مکعب به بهره‌برداری رسیده است، افزود: شرکت مذکور عمده‌ترین تولیدکننده نئوپان خام و تنها واحد تولیدکننده روکش ملامینه در گیلان است.

وی ادامه داد: شرکت نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات در راستای تکمیل و تنوع تولیدات طبق نیاز بازار 3 خط روکش ملامینه با ظرفیت سالانه 150 هزار ورق در رنگ‌های مختلف نصب و راه‌اندازی کرده است و اکنون بیش از 95 درصد از تولیدات نئوپان ساده را تبدیل به نئوپان روکش ملامینه کرده و به بازار عرضه می‌کند.

مشمولی با اشاره به مواد اولیه شرکت مذکور، بیان کرد: 14 هزار هکتار جنگل از منابع طبیعی گیلان برای مدت 10 سال در اجاره شرکت نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات است.

مدیرعامل شرکت نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات ضایعات هیزمی، چوب‌های جنگلی و صنعتی را از جمله مواد اولیه این شرکت نامید و ابراز کرد: 3 نهال به ازای قطع هر درخت فرسوده کاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه ابتدا زمین مذکور محصور شده و پس از آن درختان مورد نظر نشانه‌گذاری و قطع می‌شوند، اذعان کرد: چوب‌های استحصال شده از زمین 14 هزار هکتاری تنها 15 درصد نیاز کارخانه را تامین می‌کند و بقیه مواد اولیه از استان‌های زنجان، ارومیه و ... تهیه می‌شود.

وثیقه مشکل دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل است

مدیر کارخانه شرکت نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات نیز در بازدید مذکور گفت: 50 میلیارد تومان تاکنون برای راه‌اندازی کارخانه هزینه شده است.

رحمت‌الله یوسفی با اشاره به اجرای 5 طرح توسعه در شرکت نئوپان ام‌دی‌اف فومنات، اظهار کرد: یک خط تولید نئوپان و 3 خط روکش ملامین با اشتغالزایی 260 نفر در حال فعالیت است.

وی خط تولید آغشته‌سازی چسب را آماده بهره‌برداری خواند و یادآور شد: خط ام‌دی‌اف با تولید سالانه 120 هزار مترمکعب در حال نصب است.

یوسفی خط تولید ملامینه با تولید سالانه 3 میلیون مترمکعب را از جمله طرح‌های توسعه‌ای شرکت مذکور عنوان کرد و افزود: خط پارکت با تولید سالانه 7 میلیون و 200 هزار مترمکعب در حال انجام است.

مدیر کارخانه نئوپان فومنات احداث خط "های‌کلاس" را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای این شرکت دانست و تصریح کرد: خط تولید ام‌دی‌اف با 35 میلیارد تومان اعتبار راه‌اندازی شده است.

وی راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای شرکت نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات را موجب اشتغالزایی 610 نفر خواند و ابراز کرد: ماشین‌آلات مورد نیاز از محل آورده شرکت تامین شده است.

یوسفی کارخانه مذکور را نیازمند 32 میلیارد تومان سرمایه در گردش عنوان کرد و یادآور شد: 5 میلیارد تومان بانک صنعت و معدن و 6 میلیارد تومان بانک سپه تاکنون تسهیلات پرداخت کرده‌اند و به 21 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

مدیر کارخانه نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات وثیقه را مشکل دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل دانست و اذعان کرد: بانک‌ها بیش از تسهیلات پرداختی وثیقه مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه مذکور سال گذشته لوح تقدیر واحد نمونه کشوری را دریافت کرده است، بیان کرد: امسال تندیس واحد کارآفرین نمونه کشوری، لوح تقدیر واحد نمونه استان، تندیس واحد نمونه صنعتی گیلان، لوح تقدیر به منظور مشارکت در نمایشگاه ماخاچ‌کالای داغستان روسیه و تندیس واحد نمونه گیلان به شرکت نئوپان و ام‌دی‌اف فومنات تعلق گرفته است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول