اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون تأمین مالی اتاق اصفهان:

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک واحدهای تولیدی اصفهان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون تأمین مالی اتاق بازرگانی اصفهان از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی اصفهان تا پایان سال خبر داد.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک واحدهای تولیدی اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مصطفی متین‌راد در جمع اعضای کمیسیون تأمین مالی اتاق اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این صندوق تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی و پروژه‌های بزرگ اقتصادی اصفهان است.

وی تصریح کرد: این صندوق با مشارکت هشت هزار واحد تولیدی استان می‌تواند نقش مهمی در تأمین مالی این واحدها و پروژه‌های بزرگ استان داشته باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اگر هر واحد 10 میلیون تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری کند، سرمایه اولیه این صندوق 80 میلیارد تومان می‌شود که با کمک سیستم بانکی می‌توان چندین برابر آن را برای تأمین مالی واحدها، تسهیلات دریافت کرد.

وی از ثابت‌بودن سود برای سرمایه‌گذاران صندوق خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران این صندوق سودی معادل سود بانکی بابت سرمایه‌های خود دریافت می‌کنند.

متین‌راد سیاست‌گذاری بانک مرکزی در تعیین نرخ سود سپرده در پایان سال گذشته را با تقویت تولید ملی متناقض دانست و گفت: افزایش نرخ سپرده سبب جذب سرمایه‌ها به سیستم بانکی می‌شود و جذابیت تولید از دست رفته و شورای پول و اعتبار باید زمینه جذب سرمایه به تولید را در جامعه فراهم کند.

*درخواست تاسیس بانک اصفهان را ارائه کردیم 

وی از پیگیری مکرر به منظور ایجاد بانک اختصاصی برای استان اصفهان خبر داد و گفت: با وجود پیگیری‌های فعالان اقتصادی استان بانک مرکزی شرایط غیرممکنی برای ایجاد این بانک در استان ایجاد کرد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق اصفهان همکاری اتاق بازرگانی با اتاق تعاون برای ایجاد بانک اختصاصی در اصفهان را از اقدامات اخیر این دو تشکل اقتصادی برشمرد و افزود: فعالان اقتصادی استان با ایجاد همدلی می‌توانند بانک اختصاص استان را ایجاد کنند.

*اتاق اصفهان در کنار استانداری انتقال نیافتن بورس فلزات را پیگیری می‌کند

متین‌راد در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل نشدن بورس فلزات در اصفهان که دارای مصوبه سفرهای استانی رئیس جمهور است، انتقاد کرد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در کنار مسئولان استان به دنبال راه‌اندازی این بورس در اصفهان است.

وی فروشندگان و خریداران اصلی بورس فلزات را مربوط به استان اصفهان دانست و گفت: تمامی فروش ذوب آهن و بخشی از فروش فولاد مبارکه در این بورس ارائه می‌شود و باید گردش مالی آن در استان اصفهان باشد.

رئیس کمیسیون تأمین مالی اتاق بازرگانی اصفهان از تشکیل کمیته ارزی کمیسیون تأمین مالی اتاق اصفهان با هدف رفع مشکلات صادرکنندگان و واردکنندگان خبر داد و تصریح کرد: انتقال ارز به عنوان مهم‌ترین مسئله فعالان اقتصادی است.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول