اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید از 18 واحد و طرح تولیدی و صنعتی

مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گچساران بررسی شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بازدید از 18 واحد و طرح تولیدی و صنعتی گچساران، مشکلات و موانع این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گچساران بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مدیران کل بانک‌های عامل استان، فرماندار گچساران و جمعی از مدیران محلی، امروز از برخی طرح‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید مشکلات و موانع پیش‌روی طرح‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به نامگذاری هوشمندانه سال 91 توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با توجه به منویات ایشان در زمینه بحث اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در راستای عملیاتی کردن این راهکار کلیدی، بازدید میدانی و سرکشی از واحدها و طرح‌های تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار گرفته است.

مشکلات واحدهای تولیدی گچساران دسته‌بندی شد

فرهاد باقرپور افزود: این بازدید و سرکشی‌های برنامه‌ریزی شده از مدت‌ها پیش صورت گرفته است که بازدید امروز نیز به طرح‌ها و واحدهای ‌تولیدی گچساران اختصاص یافت.

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته در گچساران گفت: 18 واحد تولیدی در این شهرستان مورد بازدید و سرکشی قرار گرفت که از این تعداد 15 واحد تولیدی نیمه فعال و فعال و سه طرح در دست اجراست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: با بررسی‌های انجام گرفته، مشکلات و موانع متعدد و موجود واحدهای تولیدی این شهرستان شناسایی و دسته‌بندی شد.

باقرپور با بیان اینکه مشکلات برخی از واحدهای تولیدی مرتبط با بانک‌های عامل است، یادآور شد: مشکلات شناسایی شده واحدهای تولیدی و بانک‌های عامل در ستاد تسهیل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت که امید است مشکلات موجود در این ستاد برطرف شود.

وی اسناد و بدهی‌های معوق برخی واحدهای تولیدی به بانک‌های عامل و مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی را از دیگر مشکلات دسته‌بندی شده واحدها و طرح‌های تولیدی گچساران عنوان کرد.

باقرپور بیان کرد: در بازدیدهای به عمل آمده از طرح‌ها و واحدهای تولیدی در گچساران، کمبود نقدینگی نیز از جمله مشکلات و موانع موجود برخی از این واحدها بوده که باید نقدینگی لازم به این واحدها تزریق شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص 60 میلیارد ریال در راستای حمایت از واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در سال 91 عنوان کرد: این اعتبار از محل اعتبارات ماده 12 سازمان بحران برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان سرمایه در گردش و یارانه سودی و یا کمک‌سود به صورت تسهیلات ارائه می‌شود.

باقرپور ادامه داد: امیدوار هستیم با استفاده از تسهیلات اندکی که در حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی استان مصوب شده است، گوشه‌ای از مشکلات این واحدها برطرف شود.

کمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی گچساران است

وی با اشاره به مشکلات برخی از واحدهای تولیدی با بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواستار تعامل و همکاری دوجانبه برای برطرف شدن مشکلات و موانع در نتیجه استمراربخشی تولید این واحدها شد.

باقرپور تصریح کرد: در بازدیدهای صورت گرفته مشکلات واحدهای صادراتی نیز مورد بررسی قرار گرفت که در صورت تزریق نقدینگی به این واحدها، افزایش تولید و صادرات در نتیجه ارزآوری محقق خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از برخی واحدهای تولیدی خاص گچساران مانند شرکت بهنوش خاطرنشان کرد: حمایت از واحدهایی که مواد اولیه تولیدی را از خارج از کشور تأمین می‌کنند، سبب جلوگیری از خروج ارز می‌شود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول