اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان ‌رضوی:

نرخ بیکاری سال 90 در خراسان‌رضوی 9.1 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی گفت: نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی 9.1 درصد است و بر این اساس این استان در رتبه پنج کشور از لحاظ میزان بیکاری است.

نرخ بیکاری سال 90 در خراسان‌رضوی 9.1 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد هادی ذاکری عصر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس خراسان‌رضوی اظهار کرد: با راه‌اندازی سایت زیرپورتال مرکز آمار و اطلاعات خراسان رضوی میزان رضایتمندی ارباب رجوع افزایش یافته و متخصصین این بخش به جای پاسخگویی به آنان در حرفه خود به صورت تخصصی و با رعایت صرفه جویی زمانی می‌پردازند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی این برنامه در سازمان‌ها و جامعه، ادامه داد: با راه‌اندازی زیرپورتال دفتر آمار و اطلاعات، انتشار گزیده شاخص‌ها به صورت همزمان در سایت www.amar.khorasan.ir قابل مشاهده شده است.

ذاکری با اشاره به این که خراسان رضوی 163 دهستان دارد، گفت: بالغ بر هزار لایه اطلاعات مکانی در ارتباط با استان و نقشه‌های آن در این سایت قابل مشاهده و بهره‌برداری است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی بیان کرد: رسالت دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی در راه‌اندازی این سایت این است که تمام اطلاعاتی که قید محرمانه‌ ندارد به صورت آنلاین بر روی سایت قرار گیرد.

وی گفت: آمار و اطلاعات خراسان‌رضوی در ارتباط با سرشماری 90 به آدرس فوق بارگذاری و قابل مشاهده است و این موضوع به تمام دستگاه‌ها به صورت بخشنامه اطلاع داده شده است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی با اشاره به نرخ بیکاری در کشور تصریح کرد: شاخص نرخ بیکاری در خراسان‌رضوی بالغ بر سه درصد از میانگین کشوری که 12.3 درصد اعلام شده،کمتر است.

وی همچنین در ارتباط با جمعیت خراسان‌رضوی که 5 میلیون و 994 هزار و 402 نفر است اذعان کرد: 51.2 درصد جمعیت خراسان‌رضوی در شهرستان مشهد هستند که حدود 3 میلیون و 69 هزار و  941 نفر را تشکیل می‌دهند و کمترین جمعیت استان را شهرستان بجستان با جمعیت نیم درصد دارا است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی بیان کرد: سهم جمعیت خراسان‌‌رضوی از کل کشور 8درصد است که رتبه دوم جمعیت را بعد از تهران دارا است.

ذاکری با اشاره به اینکه نسبت جنسی در کشور 102 نفر است اظهار کرد: در خراسان‌رضوی نسبت جنسی مساوی است و به ازای هر 100 زن 100.2 مرد وجود دارد.

وی در ارتباط با نسبت جنسی افزود: بیشترین نسبت جنسی در خراسان‌رضوی متعلق به چناران و کمترین آن به شهرستان فیروزه تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول