اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور صنایع و معادن گلستان:

مشکلی برای تامین سوخت واحدهای تولیدی نداریم

خبرگزاری فارس: معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: خوشبختانه تا به حال مشکلی در تامین سوخت واحدهای تولیدی وجود ندارد و حتی بخشی از نیاز سوخت صنایع تبدیلی بخش کشاورزی نیز از طریق این سازمان تامین می‌شود.

مشکلی برای تامین سوخت واحدهای تولیدی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین طلوعیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: نرخ سوخت گازوئیل واحدهای صنعتی مبلغ 150 تومان و مازوت 200 تومان بوده است و قرار بود واحدهایی که از سوخت مازوت استفاده می‎کنند 50 تومان به ازای هر لیتر بهره‎مند شوند.

وی اذعان کرد: در گذشته از خط هزینه بلاعوض میزان 586 میلیون تومان به واحدهایی که مازوت استفاده می‎کردند، پرداخت شد.

معاون امور صنایع و معادن گلستان در خصوص اجرای هدفمندی یارانه‎ها بیان داشت: بعد از اجرای این قانون قرار شد بسته‎های حمایتی به بخش‎های تولیدی تعلق بگیرد و واحدها از 30 درصد درآمدهای حاصل از اجرای قانون برخوردار شوند.

طلوعیان به برخی از مهمترین برنامه‎هایی که در راستای حمایت از تولید در اجرای این قانون وجود داشت اشاره کرد و متذکر شد: واحدهای تاثیرپذیر از تسهیلات پیش‎بینی شده خط اعتباری هزینه انرژی برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به ضوابطی که در استان از سوی وزارتخانه ابلاغ شد 96 واحد تاثیرپذیر شناسایی شد که از این تعداد 91 واحد ثبت‎نام و 72 واحد توانستند با بانک انعقاد قرارداد داشته باشند.

معاون امور صنایع و معادن گلستان میزان قرارداد منعقد شده واحدهای تولیدی با بانک را در زمینه استفاده از تسهیلات خط اعتباری 28 میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته طلوعیان؛ تعدادی پروانه اکتشاف ید در گلستان صادر شده و عملیات اکتشاف برای معادن جدید همچنان ادامه دارد و گلستان مفتخر است که در شهرستان آق‎قلا تنها کارخانه ید کشور را که در اردیبهشت سال 1387 به بهره‎برداری رسید، داشته باشد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول