اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط ستاد صیانت از تولید صورت گرفت

اختصاص 60 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از اعتبارات 60 میلیارد ریالی ستاد صیانت از تولید برای حمایت از واحدهای تولیدی این استان خبر داد.

اختصاص 60 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، محمدحسین حیدرپور ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی و صنعتی که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسئولان استانی و صنعتگران این شهرستان برگزار شد، در پاسخ به اظهارات برخی مسئولان و صنعتگران، اظهار کرد: برخی از مشکلات مطرح شده در این جلسه قابل رفع شدن در استان نبوده و برخی دیگر نیز متوجه خود این افراد است.

وی با بیان اینکه یک صنعتگر نباید همه چیز را وصل به دولت ببیند، افزود: نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به معنای حمایت خاص و یک‌ طرفه دولت نیست بلکه بخش خصوصی نیز باید در این زمینه وارد عمل شود.

حیدرپور ادامه داد: البته ادارات و دستگا‌ه‌های دولتی موظف به قرار دادن همه امکانات موجود برای رونق فضای کسب و کار به بخش خصوصی هستند.

مدیرکل صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که مشکلات موجود در حوزه تولید در بخش‌های مختلف پراکنده است، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت اولویت‌های کاری خود را در دو حوزه پیگیری کرده است.

حیدرپور یادآور شد: تشکیل ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی از جمله اولویت‌های وزرات صنعت، معدن و تجارت است که سال گذشته با حضور 9 وزارتخانه و مدیریت وزیر این وزرات تشکیل شد.

وی ابراز داشت: امسال ابلاغ تشکیل این ستاد با اختیارات کامل استاندار به استان اعلام شد.

حیدرپور در تأیید برخی انتقادات  وارده مبنی بر اجرایی نشدن مصوبات این ستاد خاطرنشان کرد: بانک‌ها در جلسات این ستاد شرکت کرده و صورت جلسات پایانی را نیز امضاء می‌کنند، اما مصوبات این جلسه به مرحله عمل نمی‌رسد.

مدیرکل صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: صنایع و معدن استان نیز با انتقادات مطرح شده در زمینه عدم اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل امور واحدهای تولیدی موافق است.

حیدرپور تأکید کرد: در راستای عملیاتی کردن مصوبات این ستاد توسط بانک‌های عامل و دیگر، باید راهکار مناسبی اندیشیده شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد صیانت از تولید گفت: این ستاد در وزراتخانه صنعت و معدن تشکیل شده است و دولت نیز سه هزار میلیارد ریال در حمایت از واحدهای تولیدی، به این واحدها تخصیص داده است.

حیدرپور خاطرنشان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده در این بخش برای کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 60 میلیارد ریال است.

مدیرکل صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مرحله اول 20 میلیارد ریال در راستای حمایت از واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد به این استان تزریق شده است.

مدیرکل صنایع و معادن کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبار اختصاص یافته به استان برای همه شهرستان‌ها تعریف شده است که گچساران بیشتر از دیگر شهرستان‌ها از این اعتبار بهره‌مند خواهد شد.

حیدرپور خاطرنشان کرد: در حال پیگیری 40 میلیارد ریال باقی‌مانده اعتبارات حمایتی دولت از واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول