اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

واحدهای تولیدی گیلان در ارتفاع احداث شود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان به محدودیت اراضی در این استان اشاره کرد و گفت: بعضی از واحدهای تولیدی گیلان باید به صورت طبقاتی و در ارتفاع احداث شود.

واحدهای تولیدی گیلان در ارتفاع احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا در همایش ملی توسعه روستایی در تالار حکمت دانشگاه گیلان اظهار کرد: الگوی روستاهای توسعه یافته باید در کشور ایجاد شود و گیلان می‌تواند در این امر پیشگام باشد.

وی به تعدد در الگوهای توسعه روستایی اشاره کرد و افزود: دو روستای نمونه در قالب الگوهای علمی تاکنون در گیلان انتخاب شدند.

هاشم‌نیا با بیان اینکه حدود 150 روستا در 16 شهرستان گیلان برای الگو معرفی شدند، تصریح کرد: در مرحله نخست 30 روستا انتخاب شدند.

این مسئول روستاهای «سقالکسار» و «دستک» را روستاهای نمونه گیلان نامید و ابراز کرد: یک روستای نمونه باید در هر شهرستان وجود داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به وجود حدود 2 هزار و 900 روستا در این استان، خاطرنشان کرد: سکنه روستاها در بعضی از مناطق گاهی به صفر می‌رسد.

وی بر ورود تکنولوژی در روستاها تاکید کرد و گفت: روستاها در گذشته از زیباترین مناطق بودند اما اکنون جمع‌آوری زباله در این مناطق برای ما مسئله شده است.

هاشم‌نیا شرایط گیلان را ویژه خواند و بیان کرد: روستاهای گیلان منحصر به‌فرد بوده و با دیگر نقاط قابل مقایسه نیست.

این مسئول روستاهای گیلان را 3 برابر متراکم‌تر از استان مازندران ذکر کرد و یادآور شد: گیلان یک روستاشهر محسوب می‌شود و تمام مناطق آن سکونتگاه است.

استاندار گیلان جاده‌های این استان را لانه‌زنبوری توصیف کرد و افزود: سالانه 2 میلیون تن کلش در گیلان برداشت می‌شود.

وی با اشاره به تهیه کاغذ و ظروف یک‌بار مصرف از کلش، اذعان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی توسط نخبگان مطالعه می‌شود و اگر این امر خواسته عمومی باشد، مشارکت مردم را در بر دارد.

هاشم‌نیا خواستار اولویت‌بندی در برنامه‌ریزی‌ها شد و اظهار کرد: مساحت گیلان از 14 هزار کیلومترمربع با احتساب آب‌های ساحلی به 20 هزار کیلومترمربع افزایش پیدا کرده است.

استاندار گیلان به محدودیت اراضی در این استان اشاره کرد و افزود: بعضی از واحدهای تولیدی گیلان باید به صورت طبقاتی و در ارتفاع احداث شود.

وی بسیاری از روستاهای گیلان را متکی به اقتصاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: اقتصاد گیلان روستایی است و روستایی اداره می‌شود.

هاشم‌نیا با بیان اینکه اگر کشاورزی در گیلان به خطر بیفتد، صنعت و زندگی مردم به خطر می‌افتد، بیان کرد: روستاهای گیلان به‌راحتی قابل توسعه است مشروط بر اینکه به کشاورزی فکر کنیم.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول