اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دیر در مجلس:

واحدهای تولیدی شهرستان‌ها سهم بومیان در اشتغال را فراموش نکنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری و شرکت‌های منطقه‌ای باید حق مردم را بپردازند گفت:‌ واحدهای تولیدی هر منطقه باید مردم بومی را برای اشتغال به‌کار گیرند.

واحدهای تولیدی شهرستان‌ها سهم بومیان در اشتغال را فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر حجت‌الاسلام موسی احمدی صبح امروز در جمع مردم روستای کناری بخش بردخون با اشاره به موضوع اشتغال جوانان در این منطقه اظهار داشت: در همین راستا جلسه‎ای با منابع طبیعی شهرستان و استان خواهیم داشت تا اختلافات را در زمینه اراضی برطرف کنیم.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر زیرساخت‎ها فراهم باشد آماده هستیم موضوع استقرار پست‌بانک را پیگیری کنیم و برای تقویت خانه بهداشت روستا تلاش و آسفالت راه‎ها و اجرای طرح هادی را پیگیری کنیم.

بخشدار بردخون نیز در این نشست گفت: به دلیل شرایط خاص این روستا و معادن سنگ و شن و ماسه، حضور شرکت‎ها در اطراف روستا زیاد است که موجب اشتغال نیز شده ولی شرکت‎ها حاضر نیستند از مردم روستا استفاده کنند.

مسعود محمدپور افزود: با وجودی که مراکز صنعتی سود زیادی برای مردم دارد ولی در این روستا هیچ نفعی ندارند و نارضایتی‎هایی نیز ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: با اینکه روستا عقب‏افتاده است و نیاز به خانه بهداشت مجهز و طرح هادی دارد، شرکت‎ها توجهی به وضعیت مردم ندارند و حاضر نیستند درصدی را برای عمران روستا هزینه کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای کناری نیز گفت: روستای کناری از محروم‎ترین روستاهای بخش است که مورد کم‎لطفی قرار گرفته، به نحوی که در مسیر دره‎های فصلی که از کوه نمک سرچشمه می‌گیرد، قرار گرفته و بهره‎برداران برای منافع خود تلاش می‎کنند و با ساختن سد نمک، درختان، نخل‎ها و زمین‎های کشاورزی روستا را نابود کرده‎اند.

موسی وجدی افزود: این معادن هیچ سودی برای مردم ندارد و افراد غیربومی معادن ماسه را در اختیار گرفته‎اند در حالی که جوانان بیکار روستا هیچ دسترسی به منابع ندارند.

وی اضافه کرد: شرکت گاز و خط فشار قوی برق زمین‎های مردم را ویران کرده و منابع طبیعی چهار طرف روستا را محاصره کرده است و حقی برای مردم قائل نیستند و شهرداری بردخون بخش زیادی از معادن را در اختیار گرفته است اما هیچ سودی به مردم نمی‎رسانند.

وجدی ادامه داد: عشایر به حریم روستا تجاوز می‎کنند و اقدام به تخریب زمین‎های مردم می‎کنند همچنین اعتبار اختصاص یافته به روستا بسیار ناچیز است که امیدواریم به زودی با معرفی دهیار رفع شود.

وی در پایان خواستار استقرار پست بانک و توجه به امامزاده اطراف روستا شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول