اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاکدشت:

سکوت در برابر فیلم موهن آمریکایی به منزله همراهی با دشمن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاکدشت با اشاره به سکوت برخی سران کشورها گفت: شیوخ حاشیه خلیج فارس خفه شده‌اند و ما امروز فریادمان را به کاخ سیاه آمریکا می‌رسانیم.

سکوت در برابر فیلم موهن آمریکایی به منزله همراهی با دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام حسین لزومی در خطبه‌های نماز جمعه پاکدشت پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: زندگی عاقلانه همان زندگی اسلامی است که به آدمی فهم، بصیرت و آزادی می‌دهد و 33 سال است که بصیرت مردم موجب روشن شدن ماهیت آمریکا برای تمام دنیا شده است.

امام جمعه پاکدشت اضافه کرد: زندگی دنیوی ما نتیجه‌ای دارد که زندگی فقیهانه با موازین دین اسلام موجب نتیجه گرفتن آدمی در آخرت می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز جهان اسلام به دلیل توهین به پیامبر اسلام متلاطم است و غیرت اسلامی در رگ مسلمانان به جوش آمده و کشورهای اسلامی ایثارگرانه در این راه شهید و جانباز تقدیم می‌کنند.

لزومی تصریح کرد: اکنون مسیری که جامعه اسلامی طی می‌کند باب میل جهان استکبار نیست و خودشان می‌دانند که روز به روز در حال تضعیف و نابودی هستند.

امام جمعه پاکدشت افزود: از دیدگاه دولت‌های هم پیکان با آمریکا و اسرائیل تمام مردم جهان باید تحت سلطه ابرقدرت‌ها بوده و اسلام باید به عنوان دینی گوشه‌گیر شناخته شود اما مسلمانان با اجرای انقلاب‌های نشات گرفته از بیداری اسلامی تمام نقشه‌های آنان را بر هم زده‌اند.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه‌های جاسوسی جهان استکبار در حال اندیشه هستند که چگونه بتوانند موج بیداری به وجود آمده در کشورهای اسلامی را از بین ببرند.

لزومی ادامه داد: اگر آمریکای خبیث ادعا دارد در این موضوع بی‌تقصیر است باید مسببان این کار را مجازات کند. شیوخ حاشیه خلیج فارس خفه شده‌اند و ما امروز فریادمان را به کاخ سیاه آمریکا می‌رسانیم.

امام جمعه پاکدشت: در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولادت حضرت معصومه و روز دختر گفت‌ دختر در بینش قرآنی جایگاه والایی دارد تا جایی که پیامبر (ص) دختران را با برکت‌ترین فرزندان دانست و در مهم‌ترین مسائل اجتماعی و سیاسی آنان را وارد می‌کردند.

وی با اشاره به تاریخ پیش از اسلام که دختر هیچ جایگاهی در خانواده نداشت، اظهار کرد: اسلام برای دختران حق حیات قائل شد و آنها را در تصمیم‌گیری خانواده و اجتماع دخالت داد.

لزومی یادآور شد: مقام و منزلت زن در اسلام و قرآن کریم تا حدی والا و دارای اهمیت است که در بسیاری از آیات و روایات بر این نکته تاکید شده که نباید با دختران و بانوان با تندی و خشم رفتار کرد، بلکه باید آن‌ها را در کمال متانت و آرامش پروراند تا در آینده سلامت جامعه اسلامی تضمین شود.

امام جمعه پاکدشت در ادامه تاکید کرد: والدین باید ارزش واقعی دختران را دانسته و به درستی با آن‌ها رفتار کنند تا آسیبی به آینده جامعه وارد نشود.

وی در ادامه حجاب برای دختران را حفظ ارزش انسانی دانست و افزود:‌ حجاب برای دختران درامان نگه داشتن از هرگونه تعرض و آسیب است.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول