اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

اخلاق اسلامی در اداره‌ها مراعات شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: باید اخلاق و اصول اسلامی در اداره‌ها نیز مراعات شود.

اخلاق اسلامی در اداره‌ها مراعات شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر آیت‌‌الله سیداحمد خاتمی در جمع بسیجیان این شهرستان با تاکید بر لزوم توجه به مسئله دین‌مداری در نظام آموزشی کشور اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید اساتیدی که اقدام به تخریب دین می‌کنند را تسویه کنند.

وی افزود: چرا که دشمنان دین هیچ‌گاه نمی‌توانند فرد متدین تربیت کنند که در این زمینه از وزارت علوم و دانشگاه آزاد انتظار داریم در این عرصه اقدام لازم را انجام دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام آموزشی امام صادق (ع) نظام اخلاق‌محوری است، گفت:‌ همگان باید با هم برادر بوده و نسبت به خُرد کردن دیگران اقدام نکنند.

وی با بیان اینکه اختلاف سلیقه همواره بوده و خواهد بود، ابراز داشت: نباید اختلاف سلیقه‌ها ما را از هم جدا کند، چرا که مرز ما کفر است و کسی که کافر و فاسق است باید کنار گذاشته شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم رعایت اصول دین در نظام آموزشی کشور بیان داشت: اگر نظام آموزشی دارای اخلاق و اصول دینی نباشد در آن صورت این نظام آموزشی یک نظام لائیک است.

وی با بیان اینکه باید اخلاق و اصول اسلامی در اداره‌ها نیز مراعات شود، تصریح کرد: اینکه مسئول مربوطه در کلاس اخلاق شرکت کند و ارباب‌رجوع منتظر وی باشد به هیچ عنوان صحیح نیست.

خاتمی افزود: برخی از افراد به بهانه نماز یک ساعت از وقت کاری خود کاسته و به تفریح و خوراک خود مشغول هستند که این افراد باید بدانند که حقوق‌بگیر بیت‌المال بوده و باید به میزان وقت نماز برای این فریضه وقت بگذارند.

وی با بیان اینکه نظام اداری ما با درس اخلاق سالم‌سازی می‌شود، اظهار داشت: سخت‌ترین قوانین برای رشوه است و درس اخلاق می‌تواند مسئله رشوه را از ریشه بخشکاند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر مسائل اخلاقی را رعایت کنیم تمام محیط ما سالم‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول