اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور ادیان چین:

اسلام دین صلح و محبت است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور ادیان چین گفت: صلح و محبت به دیگر انسان‌ها در دین اسلام اهمیت زیادی داشته و این مسئله اهمیت فراوانی دارد زیرا در این صورت در مسیر جستجوی حقیقت به موفقیت دست خواهیم یافت.

اسلام دین صلح و محبت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم وانگ ژو آن پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: از حضور در ایران و ملاقات با افرادی چون مدیر حوزه‌های علمیه بسیار خوشحال هستم.

وی ادامه داد: صلح و محبت به دیگر انسان‌ها در دین اسلام اهمیت زیادی داشته و این مسئله اهمیت فراوانی دارد زیرا در این صورت در مسیر جستجوی حقیقت به موفقیت دست خواهیم یافت.

رئیس سازمان امور ادیان چین با اشاره به مخالفت اسلام با تندروی و اعمال زور بیان داشت: ما نیز با این‌گونه اعمال و رفتارها مخالف بوده و در امور سیاسی نیز با اعمال زور برای تغییر ادیان موافق نیستیم.

وی تصریح کرد: تندروی در این‌گونه مسائل امری خطرناک در سطح جهانی محسوب می‌شود بنابراین مسلمانان و مردم چین در این مطلب با یکدیگر هم‌نظر هستند و گفت‌وگو را امری کارساز می‌دانند.

وانگ ژو آن با بیان اینکه گفت‌وگو میان ادیان و مذاهب مهم‌ترین هدف سفر هیئت چینی به ایران محسوب می‌شود گفت: ما به دنبال همکاری بیشتر بین ایران و چین بوده و از گفت‌وگوها استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان امور ادیان چین خاطر نشان کرد: سفر حاضر سهم عمده‌ای در تقویت مناسبات و گفت‌وگو‌های دو طرف خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حضور این هیئت در ایران موجب افزایش اطلاعات مردم چین از دین اسلام خواهد شد گفت: رئیس سازمان ادیان منطقه سین کیانگ نیز در این هیئت حضور دارد و اطلاعات مناسبی را در این زمینه در اختیار مدیران حوزه قرار خواهد داد.

وانگ ژو آن با اشاره به فشار کشورهای غربی به چین در بسیاری از زمینه‌ها بیان کرد: آنها اطلاعات غیر واقعی از داخل چین به خارج از جمله ایران مخابره می‌کنند.

رئیس سازمان امور ادیان چین ادامه داد: در سال 2009 یک سری درگیری‌ها در سین کیانگ به وقوع پیوست که این مسائل ربطی به امور دینی نداشت بلکه تعدادی از تروریست‌های مخالف دولت در این منطقه اقدام به درگیری کرده بودند و در طول این مدت مسلمانان سین کیانگ وارد معرکه نشدند.

وی با بیان اینکه هنوز مشکلاتی در منطقه سین کیانگ وجود دارد گفت: امیدواریم واقعیات موجود در این منطقه توسط هیئت چینی در اختیار مدیران حوزه علمیه قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول