اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر آیینی:

هنر باید در خدمت اعتلای دین باشد

خبرگزاری فارس: یک شاعر آیینی با بیان اینکه به واسطه هنر دینی می‌توان اعتقادات معنوی را به مخاطب انتقال داد، گفت: باید از همه آموزه‌های خود از جمله هنر، در راه اعتلای حوزه مسائل دینی استفاده کرد.

هنر باید در خدمت اعتلای دین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی پنجمین همایش اندیشه‌های آسمانی، کاظم کاظمی، اظهار کرد: البته درک معنای واقعی هنر دینی و آیینی بسیار دشوار است چرا که گستره وسیعی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هر اثری که در مدح و ستایش بزرگان دینی خلق شود بی‌شک در زمره هنرهای دینی به شمار می‌آید اما نباید صرفاً به این حوزه پرداخت و از ابعاد دیگر هنر غفلت کرد.

این شاعر آیینی مدح و ستایش بزرگان دینی اضافه کرد: با توجه به مناسبت‌ها و موضوعات و مسائل مختلف دینی و هم‌چنین با در نظرگیری مقتضیات زمان نیز اشعاری گفته می‌شود که همه این موارد از جمله هنرهای دینی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از سنت مرثیه‌سرایی، برای بیان اعتقادات مذهبی در قالب شعر، افزود: با توجه به این امر به ناچار شاعر به حوزه مذهب و دین هدایت می‌شود در صورتی که شاید دیگر حوزه‌ها چنین تاثیری را بر هنرمند خود نگذارد.

این شاعر انقلابی تصریح کرد: برای فهم بهتر و معرفی شایسته‌تر مفاهیم دینی و اعتقادی بهتر است تا با استفاده از تمامی حوزه‌ها در مبحث آموزه‌های دینی پیشرفت کرده و آن را بهتر به مخاطبان و علاقه‌مندان آموزش داد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول