اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بویین زهرا:

جنبش‌‌ نرم‌افزارهای‌ دینی پویا‌تر شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بویین زهرا گفت: متولیان فرهنگی باید جنبش‌های نرم‌افزاری مربوط به برنامه‌های دینی را پویا‌تر کنند.

جنبش‌‌ نرم‌افزارهای‌ دینی پویا‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین علی زارعی دوشنبه شب در جشن الفبای قرآنی نونهالان بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری ولایت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم به عنوان تنها نور الهی برای سعادت و تشویق بشر به امور نیک نازل شده و آحاد مسلمانان باید برای فهم و تدبیر در آیات آن تلاش کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا افزود: همه افراد باید در حفظ و یادگیری این کتاب الهی همت داشته و در تلاش برای عمل به دستورات ارزشمند آن باشند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نقش ویژه‌ای را در آشنایی و تعمیق نسل جوان با احکام و آداب اسلامی و به ویژه قرآن کریم دارند، تصریح کرد: تهیه بسته‌های فرهنگی و نرم‌افزا‌رهای قرآنی شیوه‌ای ارزشمند بوده که لازم است برای توسعه برنامه‌های قرآنی مورد بهره‌گیری قرار گیرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: آیات الهام‌بخش و خجسته قرآن کریم علاوه بر اینکه ضامن سعادت نوجوانان و جوانان است، می‌تواند آحاد جوانان را از گزند وسوسه‌های شیطانی بازداشته و موجب کشف راه صحیح زندگانی شود.

زارعی بیان کرد: پویایی و تعالی در جامعه امروز مسئله‌ای است که متولیان امور فرهنگی و مذهبی باید اهتمام ویژه‌ای را نسبت به انجام آن داشته و همواره در پی آن باشند.

وی با بیان اینکه پیامبران و اولیای الهی به عنوان اصلی‌ترین مشوق و دعوت‌کننده انسان‌ها به امور معنوی و  دینی بوده‌اند، عنوان کرد: رفتار بزرگان و پیشوایان دینی مسلمانان به گونه‌ای بود که همه افراد را مجذوب خویش ساخته و سبب گسترش و احیای دین مبین اسلام می‌شوند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویین زهرا با اشاره به لزوم توجه بر رفتار و کردار‌های روزانه بیان کرد: گاهی برخی از افراد با حرکات و رفتار خود موجب پویایی اسلام شده و در مقابل عده‌ای نیز مسیر انحراف را اختیار کرده و به آموزه‌‌های دینی دهن‌کجی می‌کنند.

گفتنی است این مراسم با همکاری مؤسسه قرآن نورالثقلین بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا برگزار شد. حضور بیش از 150 نفر از حافظان و قاریان بویین زهرایی و اهدای لوح به برگزیدگان از حاشیه‌‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول