اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان:

نقش مسجد در شکل‎گیری اجتماعات دینی و سیاسی مهم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: اکثر اجتماعات دینی، سیاسی و فرهنگی در مسجد شکل گرفته است.

نقش مسجد در شکل‎گیری اجتماعات دینی و سیاسی مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان نورالله ولی‎نژاد عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاه‎های بسیج شهرستان گرگان با اشاره به نقش مهم سیاسی اجتماعی مساجد اظهار داشت: خطابه‎های پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) و عالمان دینی در مسیر انسان‎سازی و هدایت اجتماع مسلمانان، در مسجد صورت می‎گرفته است.

وی همچنین به حساسیت دشمنان اسلام نسبت به مساجد افزود:‌ از جمله ترفندهای استعمار و دشمنان داخلی و خارجی برای محو اسلام، خاموش کردن چراغ و رونق مساجد بوده است و الان نیز تمام سعی و تلاش دشمنان در خلوت کردن مساجد به عنوان پایگاه ضد استکباری است.

ولی‎نژاد با بیان اینکه مسجدداری کاری بسیار سخت است که پاداشی بزرگ دارد تصریح کرد:‌ مسجدداری یک توفیق الهی است که افراد به طرق مختلف سعی می‎کنند به این توفیق الهی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه عبادت به صورت فردی و یا جمعی صورت می‎گیرد خاطر نشان کرد: اصل مناسک به صورت فردی است ولی مناسک جمعی که با حضور مسلمانان در کنار یکدیگر اتفاق می‎افتد، موجب پررنگ‎تر شدن نتیجه اعمال می‎شود.

ولی‎نژاد تصریح کرد: همیشه باید بر وجود مساجد و حضور اهل نماز در آن توجه کنیم چون این مسائل از ارکان مهم زنده نگه داشتن روح دینداری در جامعه می‎شود.

وی ادامه داد: برای حضور هر چه پررنگ‎تر مردم در مساجد باید سطح توقع خود را تنظیم کنیم تا ان‌شاءالله روزی شاهد حضور حداکثری مردم در مساجد باشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: در بسیاری از مراحل، مسجد و بانیان آن باید با پیش‎بینی روش‎هایی مناسب و درخور، کم‎کاری مردم را جبران کنند و این گونه آنها را به سمت نماز و مسجد جذب کنند.

وی با بیان اینکه مسجد باید پشتوانه خود را از مردم بگیرد بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه بر این اصل اهتمام و اصرار داشتند که پشتوانه حوزه‎های علمیه و مساجد باید مردم باشند.

ولی‎نژاد خاطر نشان کرد: همه ما باید حرص و درد دین داشته باشیم تا بدین ترتیب به پاداش آن که جذب مردم و پر شدن مساجد است برسیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول