اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان:

بازگشت به باورهای دینی راه‌کار بهبود رابطه با طبیعت است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان به ناموفق بودن برنامه‌های اجرا شده در مورد بهبود اوضاع طبیعت اشاره کرد و گفت: بازگشت به باورهای دینی تنها راهکار بهبود رابطه با طبیعت است.

بازگشت به باورهای دینی راه‌کار بهبود رابطه با طبیعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یوسفعلی عابدینی ظهر امروز در مراسمی که در پارک رجایی به مناسبت روز زنجان زیبا بدون زباله و بدون خودرو که به ابتکار مطبوعات زنجان نامگذاری و برپا شده بود، اظهار داشت: پاکسازی و بهبود محیط زندگی نیاز به هماهنگی مردم با طبیعت دارد.

وی به قوانین موجود در مورد قرآن و باورهای دینی اشاره کرد و افزود: بشریت برای رابطه برقرار کردن با محیط طبیعی خود باید به این آیین‌ها و قوانین دینی مراجعه کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان اضافه کرد: آنچه که زندگی امروز بشر را سخت کرده عدم دسترسی به تکنولوژی نیست بلکه مشکل موجود جهان کنونی عدم ارتباط بین آدمی و طبیعت است.

وی به مهم بودن فرهنگ سازی در جامعه برای برقراری ارتباط با طبیعت اشاره کرد و گفت: متاسفانه این فرهنگ در سطح شهرها بسیار ضعیف است.

عابدینی به موفق نبودن برنامه‌های پیش‌بینی شده برای فرهنگ‌سازی در مورد برقراری رابطه با طبیعت اشاره و خاطرنشان کرد: تنها راه چاره بازگشت به باورها و قوانین دینی است.

وی با اذعان به موفق بودن برنامه‌های پیش‌بینی شده به صورت همگانی تصریح کرد: بهبود اوضاع طبیعت با همکاری عمومی موفق‌تر خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان، تشکیل انجمن‌های مستقل را از دیگر راه‌حل‌های کمک به طبیعت اعلام کرد و گفت: این انجمن‌ها به همراه ارگان‌های دولتی فعال در امور طبیعت می‌توانند گام‌های موثرتری را بردارند.

وی با بیان اینکه زباله به خودی خود بد نیست، تصریح کرد: مدیریت زباله‌های تولیدی مهم است که می‌توان با برنامه‌ریزی آن را انجام داد.

عابدینی به وجود اعتقادات قوی در مورد ارتباط با طبیعت در زمان‌های گذشته اشاره کرد و افزود: باید در نظر گرفت که خداوند هیچ چیزی را در طبیعت بی‌خود نیافریده است و خلقت هر چیزی در جهان حکمتی دارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول