اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

تالاب انزلی و کوشیرو ژاپن خواهرخوانده شدند

خبرگزاری فارس: معاون استاندار گیلان گفت: خواهرخواندگی تالاب انزلی با تالاب کوشیرو ژاپن انجام شده و تجربیات این تالاب به انزلی منتقل می‌شود.

تالاب انزلی و کوشیرو ژاپن خواهرخوانده شدند

محمد اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت اجرای پروژه‌های احیای تالاب انزلی اظهار کرد: تاکنون احداث پنج رسوب‌گیر در رودخانه‌های منتهی به تالاب به صورت پایلوت انجام شده اما پروژه‌های اساسی هنوز آغاز نشده است.

وی افزود: با انجام پروژه‌های پایلوت رژیم رودخانه را به دست می‌آوریم ضمن اینکه خواهرخواندگی تالاب انزلی با تالاب کوشیرو ژاپن نیز اعلام شده است.

این مسئول با بیان اینکه تالاب کو شیرو در 30 سال گذشته وضعیت امروز تالاب انزلی را داشت، تصریح کرد: برای تالاب کوشیرو 10 سال برنامه‌ریزی کردند و اکنون تالاب استاندارد شده و تجربه آن به تالاب انزلی منتقل می‌شود.

وی تالاب انزلی را دارای دو محدوده کمی و کیفی خواند و تصریح کرد: محیط زیست برای این تالاب در کنوانسیون رامسر محدوده مصوب دارد.

اکبرزاده با اشاره به اینکه حریم تالاب در سال 1315 در نقشه‌های وزارت نیرو وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات زیست‌محیطی و جغرافیایی وزارت نیرو مکلف شده که حریم خود را به‌هنگام کند.

وی نقشه طرح جامع تالاب انزلی را دارای حریم دانست و یادآور شد: در نقشه محیط زیست نیز تالاب انزلی دارای حریم است.

معاون عمران استاندار گیلان درباره اعتبارات احیای تالاب انزلی متذکر شد: در سال مالی 90-89 از 9 میلیارد تومانی که در نظر گرفته شده بود مبلغ 3 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی احیای تالاب با کمک بخش خصوصی را از سیاست‌های دولت عنوان کرد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول