اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا خبر داد

رها سازی 10 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا از رها سازی 10 میلیون و 400 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب سیاه درویشان این شهرستان خبر داد.

رها سازی 10 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب صومعه‌سرا

رضا شاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به ضرورت تکثیر و  پرورش انواع ماهیان سردابی و گرمابی در رودخانه‌ها اظهار کرد: تکثیر و پرورش انبوه ماهیان سردابی و گرمابی یک مزیت بزرگ در راستای تداوم نسل ماهیان است.

وی با بیان اینکه صومعه‌سرا مقام دوم پرورش ماهیان سردابی، گرمابی و زینتی را در استان دارد، تصریح کرد: سالانه بالغ بر 7 هزار تن ماهی گرمابی و سردابی در یک‌هزار و 600 هکتار از مزارع منفرد و پرورشی صومعه‌سرا تولید می‌شود.

رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا با اشاره به قرار گرفتن 56 درصد از تالاب خزر در این شهرستان، اذعان کرد: وجود تالاب و رودخانه‌های متعدد فصلی و دایمی، صومعه‌سرا را به یکی از شهرستان‌های مستعد آبزی پروری استان مبدل کرده است.

وی از رها سازی بالغ بر 10 میلیون و 400 هزار قطعه بچه ماهی در تالاب سیاه درویشان صومعه‌سرا در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد حدود پنج میلیون قطعه بچه ماهی از نوع «ماهی سفید»، دو میلیون و 700 هزار قطعه «کپور تالابی» و دو میلیون و 700 هزار قطعه از نوع «ماهی شاه کولی» بوده است.

شاد، با تصریح بر اینکه در سال جاری 118 هزار و 800 لیتر بنزین به شرکت تعاونی‌های صید و صیادی صومعه‌سرا تحویل داده شد، بیان کرد: این اقدام برای تسهیل در فعالیت‌های صید و صیادی این شهرستان بوده است.

وی، افزایش ضریب بازگشت ماهیان مهاجر در رودخانه‌ها را مهم خواند و اضافه کرد: سالانه در فصل تکثیر و برای کمک به صید صیادان انواع بچه ماهیان دریایی و تالابی از طرف اداره شیلات در رودخانه‌ها به ویژه رودخانه سیاه درویشان صومعه‌سرا رها سازی می‌شود.

رئیس اداره شیلات صومعه‌سرا با اشاره به وجود آب‌بندان‌های فعال در سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب‌زرمیخ این شهرستان یادآور شد: در مجموع 306 پهنه با مساحت 778.54 هکتار آب‌بندان موجود و 118 پهنه با 442.3 هکتار آب‌بندان فعال در صومعه‌سرا وجود دارد.

به گفته وی، در این مساحت از آب‌بندان‌ها سالانه بالغ بر یک هزار و 105 تن ماهی تولید می‌شود.

شاد، تحویل بچه ماهی رایگان به دهیاران و شوراهای اسلامی به ازای هر هکتار دو هزار و 500 قطعه، اجرای پروژه ثبت اطلاعات آمار تولید حدود 30 هکتار، انجام مداوم بازدیدهای کارشناسی برای صدور مجوز لازم پرورش ماهی و نظارت بر آب‌بندان‌های فعال و موجود را از جمله خدمات ارائه شده در بخش آب‌بندان‌های صومعه‌سرا از ابتدای امسال تاکنون عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول