اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد

60 میلیون مترمکعب حداقل آب برای احیای تالاب گاوخونی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سالانه باید 140 میلیون مترمکعب آب وارد تالاب گاوخونی اصفهان شود و حداقل نیاز آب تالاب نیز حدود 60 میلیون متر مکعب است.

60 میلیون مترمکعب حداقل آب برای احیای تالاب گاوخونی

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تالاب گاوخونی اصفهان را باید با استفاده از راهکار‌های اجرایی زنده کرد، اظهار نمود: در حال حاضر مدیریت بحران استانداری اصفهان در زمینه این مباحث وارد شده و جلسات متعددی را با اساتید دانشگاه برگزار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حفر چاه‌های عمیق که بتواند آب را به تالاب گاوخونی اصفهان هدایت کند از راهکار‌های مهم برای حفظ و احیای این تالاب بین‌المللی است، ادامه داد: هم‌چنین انتقال پساب گند‌زدایی شدن به تالاب گاوخونی می‌تواند سبب کشت گونه‌های گیاهی مقاوم به شوری و خشکی در این تالاب شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با اجرای این اقدامات رطوبت تالاب گاوخونی حفظ می‌شود، فرسایش خاک صورت نمی‌گیرد و از پیشرفت کویر نیز جلوگیری می‌شود.

وی جلوگیری از افزایش طوفان‌های گرد و غبار در این محدوده را یکی دیگر از نتایج این اقدامات دانست و اضافه کرد: افزایش گرد و خاک، پیشرفت کویر و پیش‌روی شن‌زار‌ها از جمله مواردی است که محدوده تالاب گاوخونی اصفهان را تهدید می‌کند.

شیشه‌فروش به ضرورت احیا و زنده شدن تالاب گاوخونی اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین و با‌ارزش‌ترین تالاب‌های موجود در سطح کشور اشاره و تاکید کرد: 10 سال است که هیچ آبی وارد تالاب گاوخونی اصفهان نشده و در حال حاضر مطالعات اجرای راهکار‌های مورد نیاز برای حفاظت از این تالاب در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هم‌چنین تمام مطالعات صورت گرفته و پیشنهاد‌های استان برای حفظ و احیای تالاب گاوخونی اصفهان به سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارائه شده است، افزود: سالانه باید 140 میلیون مترمکعب آب وارد تالاب گاوخونی اصفهان شود و حداقل نیاز آب تالاب نیز حدود 60 میلیون مترمکعب است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: اما این میزان آب مورد نیاز برای تالاب گاوخونی اصفهان به دلیل حاکم بودن شرایط خشک‌سالی در استان نمی‌تواند، تأمین بشود.

وی با بیان اینکه هم‌چنین همایش‌هایی برای اجرای راهکار‌های مورد نیاز برای احیا و زنده شدن تالاب گاوخونی اصفهان در خود تالاب گرفته شده است، اظهار کرد: استعداد‌های بسیاری در تالاب گاوخونی وجود دارد و باید از تمام این استعداد‌ها استفاده شود و محدوده این تالاب از مناطق بکر و دست نخورده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول